Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 11 maanden geleden
2023-05-07

Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo’n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.

Opdracht
Als beheerder van de begraafplaats heb jij de volgende werkzaamheden;
– Je bent verantwoordelijk voor het budgetbeheer.
– Je levert input voor de Planning & Control cyclus van de gemeente.
– Je bent verantwoordelijk voor het op orde brengen van beschikbare informatie in een overzichtelijke documentatie structuur.
– Het creëren van inzicht in de exploitatie (verleden en toekomst) en verbetervoorstellen aandragen.
– Het uitvoeren (zelf of extern) van een kostprijsberekening van de diverse grafsoorten, as bestemmingen en dienstverlening.
– Voorstellen maken n.a.v. de Wet op de vennootschapsbelasting met als doel de winst van deze jaren in de toekomst in te kunnen zetten om een exploitatietekort te compenseren, bijvoorbeeld het instellen van een onderhoudsvoorziening.
– Zo nodig voorstel maken om tarieven en leges te herzien, inclusief de heffingsverordening.
– Het uitwerken en implementeren van de adviezen uit het TROBIT onderzoek. Het onderzoek handelt over archivering, beveiliging, privacy en rechtmatigheid.
– Het extern uitzetten van een update van het capaciteits- en exploitatieonderzoek.
– Een meerjarig-investeringsplan opstellen (maatregelen en kosten) en op termijn het uitzetten van een toekomstvisie voor de begraafplaats en het rouwcentrum.
– Het tactvol in gang zetten van het ruimingsprotocol (welke al bestaat), rekening houdend met de gevoeligheden rond dit onderwerp.
– Je initieert frequent een afstemmingsoverleg met de begraafplaatsbeheerders.
– Je coördineert de werkgroep begraafplaatsen (bijvoorbeeld 1 keer per kwartaal samenkomen).
– Je bent aanspreekpunt voor de adviescommissie Historische Graven.
– Je bent aanspreekpunt voor collega’s over het strategisch beheer van de begraafplaats.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in meerdere gemeenten omtrent de begraafplaats werkzaamheden op tactisch en strategisch niveau;
2. Uurtarief maximaal €100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
3. Uiterlijk beschikbaar per 16 mei 2023, voor minimaal 23-32 uur peer week.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het beheren in alle aspecten van een begraafplaats (35 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare kennis en/of werkervaring met financiën van een begraafplaats én deze kunnen analyseren en toepassen voor nieuwe uitgangspunten (maak duidelijke aantoonbaar in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare ervaring met ruiming protocollen (25 punten);
6. Aantoonbare ervaring met het schrijven van collegevoorstellen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet

Competenties
– Politiek- en omgevingssensitief;
– Communicatief en schriftelijk vaardig;
– Accuraat.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

32 uur, 8 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.