Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.
Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.
Opdracht
Als secretaris van de commissie bezwaarschriften werk je voor twee onafhankelijke, externe commissies. De commissie bezwaarschriften Woerden én de commissie bezwaarschriften Oudewater. Inwoners die het niet eens zijn met een besluit van de gemeente of van Ferm Werk kunnen hiertegen bezwaar maken. Bij de ontvangst van bezwaarschriften wordt beoordeeld of pre-mediation toegepast zou kunnen worden. Als onafhankelijke gesprekspartner ben je betrokken in de pre-mediationtrajecten. Als dit het bezwaar niet wegneemt, volgt de formele bezwaarprocedure met een hoorzitting door de commissie bezwaarschriften. De commissie adviseert het college, de burgemeester, de gemeenteraad en Ferm Werk (het bestuursorgaan) over ingekomen bezwaarschriften, zodat er een integrale heroverweging plaatsvindt binnen de wettelijke termijnen. Als secretaris bewaak je het proces. Daarnaast concipieer jij het (concept)advies, dat je vervolgens voorlegt aan de voorzitter en de commissieleden. De hoorzittingen van de commissie Woerden vinden plaats op dinsdagavond, de hoorzittingen van de commissie Oudewater vinden plaats op woensdagavond.
De werkzaamheden houden o.a. in:
– Inhoudelijk voorbereiden van de hoorzitting;
– Optreden als secretaris tijdens de zitting van de commissie bezwaarschriften Woerden en voor de commissie bezwaarschriften Oudewater;
– Opstellen conceptadviezen van de commissie bezwaarschriften en dit in verdere afstemming tot een definitief advies maken;
– Als onafhankelijke gespreksleider pre-mediationgesprekken voeren met bezwaarmaker(s) en vertegenwoordiger(s) van het bestuursorgaan en hiervan verslag opstellen;
– Mede bewaken van termijnen waarbinnen bezwaarschriften afgehandeld moeten worden;
– In overleg opstellen van de beslissing op bezwaar (alleen wanneer het ‘ongegrond of niet-ontvankelijk-advies’ van de commissie overgenomen wordt);
– Input leveren voor Managementrapportage;
– Samen met de andere secretarissen jaarlijks een jaarverslag opstellen en dit aanbieden aan de diverse bestuursorganen;
– Deelname aan de jaarvergadering van de (externe onafhankelijke) bezwarencommissie;
– Als secretaris voor de commissie Oudewater verzamel je ook de stukken van het procesdossier, zorg je voor verzending van stukken en de uitnodiging voor de zitting (Oudewater).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van rechten;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris bezwaarschriften in de afgelopen 7 jaar bij de decentrale overheid;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met juridische advisering;
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus, voor 24 uur per week;
5. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als secretaris bezwaarschriften bij de decentrale overheid (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris bezwaarschriften bij een gemeentelijke instelling (15 punten);
8. Een afgeronde opleiding op wo-master niveau in de richting van Nederlands recht (5 punten);
9. Aantoonbare kennis of werkervaring met Wabo-dossiers en actuele kennis van de Omgevingswet (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met advisering inz. wet maatschappelijke voorzieningen (20 punten);
11. Aantoonbare kennis en werkervaring van Wob/Woo-wetgeving (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Uitstekende schriftelijke en communicatieve vaardigheden;
– Zelfstandig werken;
– Initiatiefrijk, praktisch én zorgvuldig;
– Teamplayer;
– Analytisch.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
(in elk geval op de zittingsdagen: dinsdag en woensdag). Verder kan het in overleg worden ingepland.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 20 juni 2023, in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 12 juni 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 13 juni 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 14 juni 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.