Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.
Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.
Opdracht
Als secretaris van de commissie bezwaarschriften werk je voor de onafhankelijke, externe commissie bezwaarschriften. Inwoners die het niet eens zijn met een besluit van de gemeente of van Ferm Werk kunnen hiertegen bezwaar maken. Bij de ontvangen bezwaarschriften wordt beoordeeld of pre-mediation toegepast zou kunnen worden. Als onafhankelijke gesprekspartner ben je betrokken in de pre-mediation trajecten. Als dit het bezwaar niet wegneemt, volgt de formele bezwaarprocedure met een hoorzitting door de commissie bezwaarschriften. De commissie adviseert het college, de burgemeester, de gemeenteraad en Ferm Werk (het bestuursorgaan) over ingekomen bezwaarschriften, zodat er een integrale heroverweging plaatsvindt binnen de wettelijke termijnen. Als secretaris concipieer jij het (concept)advies, dat je vervolgens voorlegt aan de voorzitter en de commissieleden. De hoorzittingen van de commissie vinden plaats op dinsdagavond.
Van jou wordt verwacht:
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van rechten;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker/secretaris bezwaarschriften bij decentrale overheid;
3. Minimaal 2 jaar ervaring met juridische advisering;
4. Binnen 1 maand beschikbaar;
5. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Een afgeronde opleiding op wo-master niveau in de richting van rechten (25 punten);
7. Aantoonbare kennis of werkervaring met Wabo-dossiers en actuele kennis van de Omgevingswet (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring binnen gemeentelijke instelling (20 punten);
9. Aantoonbare kennis van / of werkervaring met AVG-wetgeving (20 punten);
10.Per direct beschikbaar (15 punten).
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In elke geval dinsdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 april 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 april 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 11 april 2023. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 11 april 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 13 april 2023, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.