Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 10 maanden geleden
2023-06-08

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo’n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Opdracht
Het team Omgevingsloket is belast met het begeleiden van locatie- en gebiedsontwikkeling en met het proces van vergunningverlening voor en toezicht op sloop- en bouwactiviteiten. Het team bestaat uit een vaste kern van 2 projectleiders, 2 (Wabo-)coördinatoren/adviseurs, 1 plantoetser en 1 toezichthouder. Er wordt nauw samengewerkt met de DCMR (milieudienst) en de Veiligheidsregio. Daarnaast wordt gewerkt met een flexibele schil van externe projectleiders en adviseurs.

De invoering van de Omgevingswet (Ow) en de Wet Kwaliteitsborging (Wkb) gaan zorgen voor veranderingen. De gemeente heeft er daarbij bewust voor gekozen om per 1 januari 2024 te focussen op de zo geheten minimale eisen.

Het team Omgevingsloket bereidt zich hier goed op voor, maar is op dit moment nog niet (volledig) klaar voor het werken met de Ow en Wkb. Daarom zoekt het team een verbindende projectleider met verstand van de huidige en toekomstige wet- en regelgeving die er samen met het team voor gaat zorgen dat per 1 januari 2024 aan tenminste de minimale eisen kan worden voldaan.

Graag zetten wij de projectleider ook in voor de implementatie van het omgevingsplan en de omgevingsvisie. Een uren uitbreiding is dan bespreekbaar.

De projectleider is – in afstemming met het team en de verbindende  (directeur – verantwoordelijk voor:

  • Het op tijd voldoen (voor 1 januari 2024 en in nauwe samenwerking het team) aan de minimale eisen en de daaruit voortvloeiende actiepunten van de VNG (rol van aanjager en meewerkend voorman)
  • Het zorgvuldig en gestructureerd bijhouden en bijwerken van de actielijst
  • De advisering aan het college van B&W en de Raad over de te nemen besluiten
  • Duidelijke prioritering
  • Het ervoor zorg dragen dat de medewerkers van het team Omgevingsloket goed voorbereid zijn om succesvol met de Omgevingswet en Wet kwaliteitsborging aan de slag te gaan
  • Het – waar mogelijk – ook zelf produceren van documenten en (werk)instructies die het team Omgevingsloket kan gebruiken
  • Het in overleg met team Communicatie aanpassen van de website
  • Het zorg dragen voor de aanpassing van afspraken met de externe backoffices/ketenpartners

Vereisten / knock-outcriteria
1.‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;  
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare kennis van de Wabo, Omgevingswet én Wet kwaliteitsborging (benoem dit duidelijk in het cv.);
4. Aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het VTH domein (benoem dit duidelijk in het cv.);
5. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van nieuwe werkwijzen én procesverbeteringen (benoem een duidelijk voorbeeld in het cv.).

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met de implementatie van de Omgevingswet bij een gemeentelijke organisatie (50 punten);
7. Aantoonbare kennis van de systematiek van het omgevingsplan onder de omgevingswet (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan) (30 punten);
8. Aantoonbare kennis van het proces om tot een omgevingsvisie te komen (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatie: de projectleider moet goed kunnen communiceren met verschillende partijen, zoals gemeenten, backoffices, omwonenden, bedrijven en andere betrokken partijen en de verschillende belangen kunnen behartigen. De projectleider kan zich mondeling en schriftelijk helder uitdrukken en past zijn/haar communicatie aan de ander. 
  • Leiding geven: de projectleider moet in staat zijn om het projectteam aan te sturen, te motiveren en te inspireren. De projectleider overtuigend zijn en duidelijke beslissingen durven nemen (aanjager).
  • Resultaatgerichtheid: de projectleider moet gericht zijn op het behalen van resultaten en deadlines. Hij of zij moet in staat zijn om prioriteiten te stellen en te zorgen dat het project binnen de gestelde kaders blijft.
  • Creativiteit: de projectleider moet in staat zijn om creatieve oplossingen te bedenken voor problemen die zich tijdens het project voordoen. Hij of zij moet flexibel zijn en kunnen inspelen op veranderingen.
  • Analytisch vermogen: de projectleider moet in staat zijn om de complexiteit van het project te doorgronden en te analyseren. Hij of zij moet problemen kunnen identificeren en oplossen.
  • Plannen & Organiseren: de projectleider moet in staat zijn om het project gestructureerd te organiseren en te plannen. Hij of zij moet kunnen omgaan met budgetten, deadlines en risico’s.
  • Integriteit: de projectleider moet integer zijn en zich houden aan de geldende regels en wetten. Hij of zij moet open en transparant communiceren en vertrouwen kunnen winnen van alle betrokken partijen.
  • Samenwerken;
    Bij de uitvoering van je opdracht stem je af met de opdrachtgever Implementatie Omgevingswet (verbindend directeur) , het team omgevingswet (en andere teams) en college / raad.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 Werkdagen
De opdracht wordt bij voorkeur vervuld op de volgende werkdagen (en/of): Op woensdag op kantoor, overige dag(en) flexibel.
Thuiswerken is een optie met een maximum van 50% van het aantal gegunde uren.
Bij voorkeur woensdagen op kantoor i.v.m. teamdag.

 Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 14 juni 2023 tussen 09.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 32 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega’s uit het team (deels) uitvallen.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 6 juni 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 8 juni 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 9 juni 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 16 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.