Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.
Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.
Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega’s werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!
Opdracht
De Provincie Groningen werkt bij de gebiedsontwikkeling Oostpolder samen met gemeente Het Hogeland aan de uitbreiding van de Eemshaven. In de Oostpolder moet ruimte komen voor een bedrijventerrein voor zeer grote bedrijven (minimaal 50 hectare) dat middels een integraal en open planproces optimaal ruimtelijk wordt ingepast. Het gaat hier om een van de grootste gebiedsontwikkelingen van Nederland en het speelt een belangrijke rol in de nationale en regionale energietransitie en het behalen van de landelijke klimaatdoelstellingen. We bevinden ons op dit moment in de planontwikkelingsfase waarbinnen 3 sporen worden onderscheiden:
Voor spoor 2 Grondzaken willen we een nieuw projectteam vormen onder aanvoering van een projectmanager. Binnen het project “Grondzaken Oostpolder” vallen in elk geval de volgende, deels lopende, deels nog op te starten, werkzaamheden:
Het zwaartepunt van deze werkzaamheden manifesteert zich, zo is onze inschatting, het komende half jaar. Spoedig starten van de projectmanager is vereist. Deze projectmanager zal zelf nog een rol hebben in het definitief vormgeven van het team. Voor wat betreft de grondverwerving wordt sowieso inbreng en betrokkenheid geleverd vanuit team Areaalbeheer van de provincie.
Van de projectmanager Grondzaken Oostpolder wordt verwacht dat deze inhoudelijk regie kan voeren op de optelsom van voornoemde werkzaamheden, inhoudelijk (strategisch) advies kan geven aan de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgevers, stevig gesprekspartner kan zijn in externe contacten, desgewenst zelf onderdelen kan oppakken en een goede inhoudelijk sparringpartner kan zijn voor de projectteamleden en andere collega’s die bij de gebiedsontwikkeling betrokken zijn.
We zijn dus op zoek naar iemand met kennis van en ervaring met regievoering op en strategisch advies rondom:
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Projectmanager Grondzaken;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Projectmanager Grondzaken of vergelijkbare functie (25 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstantie (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met Grondverwerving en grondexploitatie/ uitgifte van gronden integrale gebiedsontwikkeling (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met ‘Planeconomie’, de financiële haalbaarheid van de ruimtelijke ontwikkeling in kaart brengen, budgettering en planning hiervoor maken en bewaken (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).
Voor kandidaten/bureaus: Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Persoonlijke competenties :
Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal .
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
[Geef aantal in te huren professionals aan voor deze opdracht].
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr In overleg met voorkeur voor in elk geval de dinsdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vana 16 uur of dinsdagmiddag 11 april 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 april 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 5 april 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.