Job Location
Noord-Holland
Posted Date Geplaatst 11 maanden geleden
2023-05-29

Organisatie
Voor Purmerend werken is bijzonder, want wij werken doorlopend voor de opgave buiten. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners en ondernemers gaat. Dit vraagt empathie en het vermogen om goed te kunnen verbinden. Ook als inwoners, ondernemers of organisaties soms ontevreden zijn en juridische middelen gebruiken zoals een bezwaar. We gaan met hen in gesprek en zoeken samen naar een oplossing, het liefst zonder direct de (juridische) regels te gebruiken. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je omgeving vinden we belangrijk. Die ruimte krijgen we ook van de organisatie en het gemeentebestuur. Soms zitten we aan de keukentafel bij de inwoner, maar ook is er veel contact met de burgemeester of wethouder en de regio.

Team
Het team Financiën is een professioneel team met een goede sfeer! Binnen het team financiën ga je onderdeel uitmaken van de afdeling Inkoop, Contractmanagement en beheer en inkomende subsidie. De afdeling bestaat uit 15 collega’s die nauw met elkaar samenwerken. Wij zijn een ondersteunend en dienstverlenend onderdeel van de organisatie dat (mee)denkt in mogelijkheden. Dit alles met het doel om onze inwoners zo goed mogelijk te kunnen helpen voor een zo goed mogelijke prijs- en kwaliteitsverhouding. Mede door de vele ontwikkelingen binnen de gemeente zijn wij op zoek naar gedreven collega die tijdelijk het team komt te versterken.

Opdracht
In deze opdracht houd je je o.a. bezig met het adviseren, coördineren en ondersteunen van de verschillende onderdelen van de gemeentelijke organisatie bij inkoop van leveringen, diensten en werken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het bevorderen van het doelmatig laten verlopen van de aanbestedingen binnen de kaders van wet- en regelgeving, het inkoopbeleid en de werkafspraken.

Enkele kerntaken zijn:
• Het begeleiden en adviseren over de te volgen aanbestedingsprocedures van o.a. complexe en/of politiekgevoelige procedures;
• Het zorgen voor een optimale marktwerking waarbij partijen gelijke kansen krijgen en een transparant proces wordt gevoerd;
• Het zorgen dat speerpunten zoals duurzaamheid en het stimuleren van lokale ondernemers zo goed mogelijk geborgd worden;
• Verzorgen van publicaties (TenderNed), correspondentie en communicatie met betrokken partijen over de voortgang en uitvoering van een aanbestedingsprocedure;
• Realiseren van inkoopbesparingen;
• Het zorgen voor een goed contract in afstemming met de contractmanager.

De Sr. Inkoopadviseur heeft diverse strategische Europese aanbestedingen als werkzaamheden .

Aanbestedingen die er nu onder andere zijn:

  • Raamovereenkomst integrale rioolvervanging;
  • Aanbesteding bedrijfskleding;
  • Gebiedsontwikkeling;
  • Accountantsdiensten;
  • Jeugdzorg;
  • Vervanging liften.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
2. Bereid en in staat om werkzaamheden op het stadshuis te Purmerend uit te voeren;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Senior Inkoopadviseur bij een overheidsorganisatie;
4. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opzetten én begeleiden van Europese aanbestedingen.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)          
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Senior Inkoopadviseur bij een overheidsorganisatie (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opzetten én begeleiden van Europese aanbestedingen (noem hiervan minimaal 3 concrete voorbeelden in het cv.) (35 punten);
7. Een afgeronde opleiding NEVI-1 of vergelijkbaar (30 punten);
8. Een afgeronde opleiding NEVI-2 of vergelijkbaar (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent een zelfstandige en doortastende professional die resultaten haalt;
  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen, bent accuraat en met politiek inlevingsvermogen zeg je de dingen die gezegd moeten worden;
  • Je bent toegankelijk voor medewerkers en een vraagbaak bij ingewikkelde inkoop vraagstukken.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 1 juni 2023 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 31 mei 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 24 mei 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 25 mei 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 30 mei 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.  

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

28-32 uur, HBO, Noord-Holland, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, t/m 31 oktober 2023, Uren per week

This job is closed. You cannot apply for closed jobs.