Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 1 jaar geleden
2023-03-20

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om die dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Opdracht
Als webredacteur ben je verantwoordelijk voor het up to date houden van  alle webcontent op meerdere websites, waaronderZeist.nl en omzeist.nl. Je werkt hierin nauw samen met 3 online media adviseurs. Iedere online media adviseur is verantwoordelijk voor eigen afdeling/onderwerpen op de website. Jij bent werkzaam voor alle afdelingen.

Je werkt nauw samen met je directe collega’s van team communicatie. Met jouw kennis en flexibiliteit schakel je snel en weet jij de diverse projecten optimaal te ondersteunen. Je schakelt gemakkelijk met iedereen en gaat voor resultaat. Je bent doortastend en durft af en toe best collega’s uit te dagen. Als het nodig is, geef je tegengas.

Je functie is vooral gericht op de inhoudelijke kant van de websites. Jouw belangrijkste taken:

  • Toegankelijkheid: je kent de webrichtlijnen en houdt je aan de regels van toegankelijk schrijven;
  • Content management: je zorgt ervoor dat nieuwe content gepubliceerd wordt op het web en je zorgt voor content optimalisatie van bestaande pagina’s;
  • Selectie van berichten: je maakt een selectie uit aangeleverde teksten en het aanbod van onderwerpen, herschrijft ingekomen stukken en maakt intro’s;
  • Ontwikkelingen in de organisatie en de omgeving vertaal je naar webcontent en sitestructuur;
  • Digitale nieuwsbrieven maken en verzenden;

Dit ben je
Belangrijk is dat je gestructureerd kunt werken, ervaring hebt met CMS systemen en kennis hebt van online communicatie. Ook heb je goed gevoel voor tekst en beeld. Je bent een sociale, enthousiaste en flexibele teamspeler die makkelijk kan schakelen en goed weet om te gaan met werkdruk. Aangezien je veel informatie op internet publiceert is het belangrijk dat je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal zodat je de informatie zakelijk en tegelijkertijd begrijpelijk weet te communiceren. Je bent analytisch en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. Je bent accuraat en een harde werker en hebt ruime ervaring met het Typo3 CMS-systeem.  Je hebt een MBO-opleiding richting communicatie, journalistiek of nieuwe media en je vindt het leuk om zelfstandig te werken maar je durft ook om begeleiding te vragen als het nodig is. Ook heb je ervaring met een taakgerichte website, Photoshop, Acrobat Pro en kennis van nieuwsbrieven, digitale formulieren en Siteimprove.

Vereisten/knock out criteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in de richting van Communicatie;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Webredacteur;
3 Kandidaat is beschikbaar op vrijdag als volledige werkdag.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare kennis van- en/of werkervaring met digitale toegankelijkheid WCAG 2.1 en AVG (30 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het Typo3 CMS-systeem (40 punten);
6. Uitstekende advies en schrijfvaardigheden, aan te tonen door middel van een motivatie bij de reactie op deze vacature (de motivatiebrief moet als een document met het cv worden aangeboden) (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Klantgerichtheid
  • Samenwerkingsgerichtheid
  • Vernieuwend denken en handelen
  • Resultaatgerichtheid
  • Kan zelfstandig opereren
  • Oordeelsvorming
  • Pro-actief
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands
  • Overtuigen
  • Kan goed schakelen
  • Kan omgaan met pieken en dalen in werkdruk
  • Omgevingsbewustzijn

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt verdeeld over in ieder geval de volgende werkdagen:  do – vr. Andere dagen in overleg, bij voorkeur op dinsdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 28 maart 2023 van 14.00 tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 24 maart 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 16 maart 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 20 maart 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 21 maart 2023, 09:00 . Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 uur, 6 maanden, MBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.