Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 1 jaar geleden
2023-07-05

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door.  De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Team
Het HRM team bestaat uit 14 mensen (een teammanager HRM, een programmamanager en adviseur leren en ontwikkelen, drie senior beleidsadviseurs HRM, twee HRM-adviseurs, een recruiter, twee medewerkers HRM, een senior Personeels- & salarisadministrateur en twee Personeels- & salarisadministrateurs).

We werken voornamelijk vanuit huis, en als de werkzaamheden, gesprekken of contacten erom vragen, werken we op kantoor. We vinden het belangrijk om goed contact met elkaar te houden en werken nauw met elkaar samen. Het team maakt onderdeel uit van het Domein Bedrijfsvoering.

Context van de opdracht
De groei van de organisatie, de bijhorende ontwikkeling van het team HRM en specifieke lopende opdrachten zorgt voor een grote belasting in het team. Daarom zijn we nu op zoek naar tijdelijke capaciteit die direct en zelfstandig aan de slag kan met de opdrachten. Dit geeft ruimte voor meer structurele keuzes in de 2e helft van 2023.

Opdracht
Als senior HRM beleidsadviseur draag je actief bij aan structurele verbeteringen van onze organisatie op het HR vakgebied. Je speelt in op ontwikkelingen en benut innovaties uit het vakgebied  voor de ontwikkeling van lokaal (uitvoerings-)beleid en de implementatie daarvan.

Dit doe je natuurlijk niet alleen. Je trekt hierin samen op met je collega’s en andere keyspelers in de organisatie. Je stelt nieuwsgierige vragen, signaleert knelpunten en komt met creatieve oplossingen.

De komende tijd ligt de focus op rechtspositionele en arbeidsvoorwaardelijke vraagstukken zoals de uitvoering van de bovenwettelijke regeling(en), de uitwerking en implementatie van CAO onderwerpen, het actualiseren van het personeelshandboek, de invoering van de VOG P, het opstellen van een nieuwe regeling voor het vergoeden van individuele Arbo-middelen, de consequenties van de nieuwe pensioenwet/ABP en advisering op personele cases.

Daarnaast ga je aan de slag met aanvullende opdrachten gericht op de verdere aanpak van het proces rond stages en externe inhuur.

Benodigde kennis en ervaring
In deze opdracht is actuele kennis van en ervaring met zowel de beleidsmatige HRM opdrachten als de feitelijke implementatie daarvan noodzakelijk. Gezien de focus op meer rechtspositionele en arbeidsvoorwaardelijke aspecten uit het HRM-werkveld zoeken we kandidaten die aantoonbare ervaring hebben met vergelijkbare opdrachten bij voorkeur bij gemeentelijke organisaties.

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

  • Analytisch vermogen: je kan een situatie, probleem of vraagstuk analyseren. Je kunt probleemoplossend nadenken door een vraagstuk vanuit verschillende invalshoeken te bekijken. Je vertaalt dit in een praktische en uitvoerbare oplossing.
  • Adviseren: je kunt helder en oplossingsgericht adviseren over complexe vraagstukken
  • Samenwerken, netwerken en verbinden: je beschikt over sociale vaardigheden, hebt een heldere communicatiestijl en beschikt over overtuigingskracht. Je zoekt graag de samenwerking en bent bereid om anderen van jou te laten leren, net zo goed als dat je met én van anderen wil leren.
  • Ondernemerschap: persoonlijk leiderschap, initiatief en zelfstandigheid is belangrijk voor een goede invulling van deze opdracht.
  • Resultaatgericht: je richt je acties op het beoogde resultaat.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als HRM beleidsadviseur;
2. Beschrijf op max 1 A4 kort de aard van de vergelijkbare opdrachten en het behaalde resultaat;
3. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als HRM beleidsadviseur op het gebied van rechtspositie en arbeidsvoorwaarden binnen een gemeente (40 punten);
6. Maximaal uurtarief van € 90,00 inclusief reiskosten en Fee Flextender/exclusief BTW (20 punten);
7. Zo snel mogelijk beschikbaar voor gemiddeld 24 uur per week gedurende de gehele opdrachtduur inclusief verlengingen (10 punten);
8. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM, Personeel en Arbeid of SJD (10 punten);
9. Aantoonbare kennis van de ‘nieuwe cao gemeenten’ (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Manager HRM is opdrachtgever voor de opdracht.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 11 juli 2023 tussen 10.30 uur en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 juli 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 4 juli 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 5 juli 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 6 juli 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.