Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 1 jaar geleden
2023-07-23

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Binnen de Gemeente Zoetermeer is de afdeling Informatie en Automatisering verantwoordelijk voor de technische ondersteuning van de rest van de organisatie. Binnen het team Advies & Projecten heerst een collegiale sfeer. Iedereen is bereid om elkaar te helpen. Maar we zijn vooral gedreven om onze projecten goed uit te voeren, voor de collega’s, het bestuur en de burgers. De manager stuurt niet op inhoud maar vooral op voortgang en proces. Het moderne stadhuis stimuleert ontmoetingen en onderlinge samenwerking en je bent flexibel in het zoeken van je werkplek. Voor deze specifiek opdracht word je ingehuurd door de afdeling Sociaal Domein onderdeel Jeugd die de opdrachtgever is en kom je terecht in het team Advies en Projecten van de afdeling I&A (Informatie & Automatisering). In een samenwerkingsverband tussen de twee afdelingen is deze vacature tot stand gekomen.

Opdracht
Wil jij je tanden zetten in het verder digitaliseren van de afdeling jeugd binnen het sociaal domein zodat er efficiënt, proces- en zaakgericht en datagedreven gewerkt gaat worden? Wil jij meewerken om als projectleider de digitalisering binnen de afdeling Jeugd van het sociaal domein verder vorm te geven?

Goede dienstverlening en efficiënte uitvoering vormen de basis waarop we in Zoetermeer werken voor de burger en werken aan de stad. Dat doen we steeds meer zaakgericht: projectmatig, gestructureerd, procesgericht en met maximaal gebruik van digitalisering, bijvoorbeeld door de invoering van de e-handtekening, e-mandaat etc. Als projectleider sociaal domein zorg je samen met de afdeling Jeugd en de informatiemanager sociaal domein, die ook binnen het team A&P zit, voor een heldere scope van het project of projecten die er gaan lopen de komende periode. Dat betekent dat je ruime kennis en ervaring hebt binnen het sociaal domein en bij voorkeur in de richting jeugd. Je bent goed in staat  om een heldere scope en  opdrachtformulering op te stellen samen met de vakafdeling en de informatiemanager.  Je hebt je projectstructuur binnen I&A en Jeugd op orde en houdt tijd, uren, kwaliteit en geld goed in de gaten, als het nodig is ben je ook pragmatisch en flexibel. Je weet je gemakkelijk te bewegen tussen inhoud van de vakafdeling en de processen en het beleid van de  I&A afdeling. Risico’s signaleer je tijdig en je doet verbetervoorstellen met duidelijke opties en gevraagde besluiten. Omdat je het grote geheel niet snel uit het oog verliest, luisteren we graag naar jouw adviezen over samenhang tussen projecten of over prioriteiten en richting. Zoek jij de uitdaging in een complexe bestuurlijke omgeving, ben jij goed in stakeholder management en sta je voor het klaren van de klus? Dan zoeken we jou.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 10 jaar;
4. Aantoonbare werkervaring als een projectleider bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar.

Gunningscriteria te boordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau, in de richting van informatica (15 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 7 jaar (30 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente in de afgelopen 4 jaar  (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in het sociaal domein richting jeugd in de afgelopen 2 jaar (25 punten);
9. Uurtarief maximaal € 120,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (en fee Flextender) (10 punten).

Competenties

– Analytisch;
– Open persoonlijkheid;
– Communicatief vaardig;
– Daadkrachtig;
– Empatisch;
– Stressbesteding;
– Probleemoplossend;

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 36 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.