Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Voor deze opdracht zoeken wij 1 kandidaat voor 36 uur per week of 2 kandidaten voor 16 tot 24 uur per week.
Opdracht
Aanleiding/context
Vanuit de provincie Utrecht willen we stappen zetten op het gebied van intensivering en verduurzaming van bedrijventerreinen. Mede door inzet van de OMU (Ontwikkelingsmaatschappij Utrecht) wordt er al ingezet op intensivering en verduurzaming. Verdere stappen op het gebied van intensivering en verduurzaming van bedrijventerreinen vraagt ook om actieve betrokkenheid van bedrijven en samenwerking tussen bedrijven (organiserend vermogen). Op dit moment is de organisatiegraad op bedrijventerreinen in de provincie nog beperkt. De ambitie is om de organisatiegraad op bedrijventerreinen te verbeteren omdat organiserend vermogen op bedrijventerreinen ten goede kan komen aan de aanpak van verschillende opgaven op bedrijventerreinen. De verbetering van organisatiegraad willen we stimuleren door inzet van aanjagers die op bedrijventerreinen aan de slag gaan met deze opgaven en samenwerking tussen bedrijven stimuleren.
Waarom organisatiegraad op bedrijventerreinen verbeteren?
Inzet aanjagers t.b.v. organisatiegraad bedrijventerreinen
De organisatiegraad op bedrijventerreinen willen we verbeteren door inzet van aanjagers. Als aanjager lever je maatwerk door samen te werken met het bedrijfsleven, de Utrechtse gemeenten, de OMU en de Provincie Utrecht. Jij onderzoekt voor welke opgaven de verschillende bedrijven(terreinen) staan en hoe er het beste toegewerkt kan worden naar een gezamenlijk aanpak van die opgaven. Vanuit je rol als aanjager kijk je in hoeverre bedrijven samen willen werken aan bepaalde opgavenen en verken je met bedrijven de kansen van het verbeteren van samenwerking en het mogelijk opzetten van een organisatievorm. Ook faciliteer je processen die kunnen leiden tot opzet van een organisatievorm. In de gesprekken die je met bedrijven hebt vanuit je rol als aanjager informeer je het bedrijfsleven daarnaast over de verschillende kansen en (subsidie)mogelijkheden op het gebied van verduurzaming die de Provincie Utrecht op dit moment al te bieden heeft.
Wat ga je doen als aanjager?
De exacte werkzaamheden die je gaat uitvoeren, zullen in overleg met de opdrachtgever worden vastgesteld en zullen in ieder geval uit het volgende bestaan:
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opzetten en/of het begeleiden van bedrijven (op bedrijventerreinen) richting een vorm van organiserend vermogen;
2. Aantoonbaar bedrijvennetwerk en/of ondernemerservaring;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau (20 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in het gezamenlijk bereiken van resultaten met ondernemers(verenigingen) en/of het samenwerken met ondernemers aan gezamenlijke opgaven. Dit kan worden aangetoond door minimaal 3 projectreferenties (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in samenwerking met verschillende bedrijven met een of meerdere van de volgende opgaven: intensivering, verduurzaming, energietransitie/netcongestie en circulaire economie (noem een duidelijk voorbeeld van de opgave in het cv) (35 punten);
6. Geef duidelijk aan voor hoeveel uur de kandidaat beschikbaar is per week (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Persoonlijke eigenschappen
Vaardigheden
Kennis
Ervaring
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 (tarieven tussen €90,- en €110,-).
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
Maximaal 2 kandidaten afhankelijk van beschikbaarheid (1 kandidaat voor 36 uur of 2 kandidaten voor 16 tot 24 uur).
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op locatie op donderdag 8 juni 2023 tussen 9:00 en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 30 mei 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 31 mei 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 5 juni 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.