Job Location
Drenthe
Posted Date Geplaatst 9 maanden geleden
2023-09-25

Organisatie 
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen geeft met ruim 750 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze het werken bij de SWO op https://www.werkenbijdeswo.nl/

Opdracht
Bij de Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen zijn wij binnen de eenheid Fysieke leefomgeving, afdeling Beheer & Projecten – team Vastgoed op zoek naar een interim Adviseur Vastgoed. Het tijdelijk versterken van het team Grondzaken is zeer gewenst gezien het vertrek van de interim Adviseur.

De werkzaamheden van de interim Adviseur Vastgoed zijn zeer divers en zullen bestaan uit zowel strategische, tactische en als ook juridische werkzaamheden. Daarbij ben je het eerste aanspreekpunt voor gebruikers en het bestuur. Het gaat om 70-100 accommodaties zoals: musea, monumenten, sportaccommodaties, commercieel vastgoed, strategisch vastgoed, buurthuizen, etc. 

Wij zoeken een adviseur die aansluiting kan vinden met onze beheerteams en ook andere relaties goed kan bedienen. Het voornaamste doel van de opdracht is om de contracten en het beheer daarvan voor al het gemeentelijk vastgoed binnen Hoogeveen en De Wolden op orde te brengen en te houden.

Veel voorkomende verwachte taken en werkzaamheden zijn: 

  • Je bent verantwoordelijk voor het op orde brengen van de contracten en het maken van goede afspraken met gebruikers en huurders deze te beheren. Jij draagt zorg voor het goede beheer daarvan;
  • Je stemt af, delegeert en coördineert de uitvoering van de verkoop van vastgoed en het nog tijdelijke (technische) beheer;
  • Ook heb je nauw contact met onze collega’s van andere eenheden;
  • Je brengt advies uit en vertaalt beleid naar contracten, inclusief een stuk zorg voor de naleving en uitvoering hiervan;
  • Namens beide gemeenten neem je deel in de besturen van VVE’s;
  • Je levert een belangrijke bijdrage ten aanzien van de totstandkoming van de producten in het kader van beleids- beheers- en controlcycli;
  • Jij draagt zorg voor het beheer van de onlineapplicaties (o.a. Vastgoedmaps) waarbij je verantwoordelijk bent voor de actuele ‘output’ hiervan;
  • Je brengt de huidige informatiestromen in kaart om vervolgens een advies uit te brengen hoe het beter/slimmer/anders kan.

Jouw profiel

Een stevige persoonlijkheid met een positieve instelling. Jij bewaakt rust en overzicht vanuit een stuk senioriteit in je houding en gedrag. Resultaatgericht, praktisch en verbindend.  Daarbij heb je een goed analytisch vermogen en ben je daadkrachtig ingesteld. Daarnaast vragen wij: 

  • HBO werk- en denkniveau (op het gebied van (bijvoorbeeld) grondzaken, MER/bedrijfskunde, rechten);
  • Ruime relevante werkervaring (minimaal 2 jaar) op het gebied van grondzaken/vastgoed bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare ervaring met projecten op het gebied van vastgoed;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als op schrift;
  • Een brede interesse en in staat over de grenzen van het vakgebied heen te kijken.

Vereisten / knock-outcriteria 

1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; 
2. Aantoonbare werkervaring als Adviseur Vastgoed of een functie die affiniteit heeft met Vastgoed.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)

3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bijv. grondzaken, makelaardij, MER/Bedrijfskunde of Rechten (30 punten);
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur Grondzaken/vastgoed bij een gemeentelijke instelling (30 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van contractbeheer op het gebied van Vastgoed (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met projecten en/of samenwerkingen op het gebied van vastgoed (20 punten). 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties

Ondernemend;

Proactief;

Doortastend;

Omgevingsbewustzijn;

Communicatief sterk.

Beoordeling 

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen

Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

Benodigd aantal professionals

1. 

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 2 oktober 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 28 september 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 15 september 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 19 september 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 26 september 2023 9:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren. 

 

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

32 tot 36 uur uur, Drenthe, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Tot en met 31 december 2023, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.