Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 1 jaar geleden
2023-06-18

Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Het team
Als assetmanager en adviseur constructies kom je te werken in het cluster Beheer Openbare Ruimte (BOR), onderdeel van het team Realisatie & Beheer (R&B), binnen het domein openbare ruimte. Cluster BOR bestaat uit ca. 30 FTE en heeft de ambitie te groeien om haar taken goed in te kunnen vullen. 

Team R&B bestaat naast cluster BOR uit de clusters Beleid en Projecten. Gezamenlijk zijn deze clusters verantwoordelijk voor al het beleid, projectrealisatie en het dagelijks beheer rondom de openbare ruimte van de gemeenten Oudewater en Woerden. 

De werksfeer is informeel en collegiaal. Een vriendelijke, respectvolle onderlinge omgang en korte lijntjes in de hele organisatie is kenmerkend voor de samenwerking tussen collega’s binnen en buiten het team. R&B is een team dat vooruit wil, wat betekent dat er wordt aangepakt (dus geen zesjescultuur en zeker geen 9 tot 5 mentaliteit), maar ook dat tijd wordt gemaakt voor een feestje of voor het delen van resultaten. Word lid van Edos (onze personeelsvereniging) en ga mee naar de Efteling, poffertjes eten, ontsnappen uit de escape room of op Stedentrip naar een toffe stad in Europa. 

De Opdracht
Als assetmanager en adviseur Constructies ben je naast sparringpartner en coach van assetbeheerders ook eindverantwoordelijk voor het dagelijks en planmatig beheer van alle constructies. Je stuurt samen met je collega assetmanagers o.a. op de uitvoering van onderhoudscontracten, toetsing van projectplannen en de meerjaren onderhoudsplanning. 

De primaire assetgroepen zijn Constructies, Groen, Installaties, Verharding, Water & Riolering. Samen met de andere assetmanagers en de assetbeheerders coördineer je de onderhoudsactiviteiten in de openbare ruimte en help je de organisatie professionaliseren richting assetmanagement. Onder de assetbeheerders worden onderling de kleinere assetgroepen verdeeld. Gezamenlijk voeren jullie de regie over het beheer van de openbare ruimte voor twee gemeenten en werken jullie aan het verbeteren van de organisatie richting professioneel assetmanagement.

Als assetmanager en adviseur constructies draag je in ieder geval zorg voor:
– Het toetsen van onderhouds- en vervangingsplannen;
– De budgetten en prestatieverklaring (financiën);
– De politieke verantwoordelijkheid voor het beheer, waaronder het adviseren van de wethouder tot het schrijven van adviezen;
– Het coachen van de assetbeheerders op de inhoudelijke bijdrage en activiteiten;
– De beoordeling van projectplannen (ontwerp) en oplevering;
– Het analyseren van de areaalgegevens en het rapporteren hierover, alsmede het sturen op de actualiteit, betrouwbaarheid en compleetheid van de assetgegevens;
– Het behartigen van de gemeentelijke belangen en het zorg dragen voor een goede samenwerking en afstemming tussen betrokken partijen zoals: opdrachtnemers, bewoners, gemeente en overheden.

Als assetmanager en adviseur spar je met de beleidsverantwoordelijke(n) voor enerzijds beheercasussen en anderzijds voor het aanscherpen en toetsen van de uitvoerbaarheid van nieuw beleid.

Vereisten / knock-outcriteria
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur constructies;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een politiek bestuurlijke omgeving;
5. Aantoonbare werkervaring met andere assetgroepen in de openbare ruimte.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde, Civiele Techniek of Weg- en Waterbouw (10 punten);
7. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur constructies (20 punten);
8. Aantoonbare kennis van de assetgroepen constructies, civiele kunstwerken en oeverbescherming (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in planmatig beheer, het doorlopen van de PDCA-cyclus ten aanzien van de onderhouds- en vervangingsprogrammering (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met constructieve veiligheid en beweegbare bruggen (15 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het inkopen van adviesdiensten en onderhoud / vervanging alsmede het aansturen van deze contracten (15 punten);
12. Aantoonbare werkervaring met het sturen op, analyseren en presenteren van (geografische) assetdata (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Je bent in staat mensen en partijen met elkaar te verbinden en hebt gevoel voor de belangen binnen gemeentelijke organisaties;
– Je laat je niet zomaar uit het veld slaan bij tegenslagen en denkt in oplossingen en mogelijkheden;
– Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
– Je bent in het bezit van een rijbewijs B;
– Je bent zelfstandig, maar ook een teamspeler en kan daarin de regie pakken;
– Je bent resultaatgericht, kunt plannen, snel schakelen en organiseren en anticipeert op toekomstige ontwikkelingen;
– Je kunt goed werken in een dynamische werkomgeving onder hoge werkdruk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 20 juni 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
– Gemeente Woerden heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
– Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
– Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
– Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
– Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
– Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
– De gemeente Woerden faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 14 juni 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 16 juni 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 19 juni 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 28-32 uur uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.