Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.
Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega’s die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega’s die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen – binnen en buiten de organisatie – stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega’s die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.
Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.
Opdracht
Algemene omschrijving
Wij zoeken een ervaren Businesscontroller voor het clusterdienstverlening.
Wil je actief bijdragen aan het uitvoeren van het financiële beleid van onze organisatie en wil je werken bij een gemeente met korte lijnen en een persoonlijke benadering? Dan ben jij misschien wel de ervaren business controller waar wij naar opzoek zijn!
Het team Financiën en Control is verdeeld in 4 clusters: fysiek, sociaal, dienstverlening en financiële administratie. Voor het cluster dienstverlening zijn wij opzoek naar een ervaren business controller. Het cluster dienstverlening omvat een drietal afdelingen met daarin diverse taakgebieden. In het cluster dienstverlening vallen de afdelingen:
Jij bent het financiële baken voor de teammanagers in het cluster Dienstverlening. Cijfers kennen voor jou geen geheimen. Je bent het eerste aanspreekpunt op financiën voor teammanagers en helpt deze om grip te krijgen en te houden op de financiën. Daarnaast adviseer je proactief op alle aspecten die de bedrijfsvoering raken én begeleid je de teammanagers bij het opstellen van de diverse planning en control producten. Denk hierbij aan de jaarrekening, voorjaarsnota, begroting etc. Aantoonbare kennis en ervaring met de Planning en Control cyclus van gemeenten en kennis van de BBV zijn dan ook een must. Daarnaast ben je pragmatisch ingesteld en standvastig waar nodig. Je communiceert makkelijk, beschikt over de nodige bestuurlijke sensitiviteit en bent een echte businesspartner voor het management. Daarnaast heb je een hands-on en proactieve mentaliteit en ben je in staat om een analytische en pragmatische houding af te wisselen.
Specifieke taken en verantwoordelijkheden:
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Beschikbaar voor minimaal 28 uur per week;
3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop;
4. Aantoonbare werkervaring als Businesscontroller bij een gemeente van minimaal 60.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.);
5. Aantoonbare kennis en werkervaring met en van bedrijfseconomische methodologie, planning & control en projectmanagement (benoem dit duidelijk in het cv.).
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Businesscontroller bij een gemeente van meer dan 60.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.) (50 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in advisering bestuurlijke voorstellen voor het college en het opstellen van planning en control producten (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten);
8. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv.) (5 punten);
9. Aantoonbare kennis van BBV (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten);
10. Aantoonbare kennis van Key2Financien (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 1 februari 2023 tussen 13.00 uur en 16.00 uur en/of donderdag 2 februari 2023 tussen 10.00 uur en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 februari . Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 26 januari 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 27 januari 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 31 januari 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.