Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 1 jaar geleden
2023-04-23

Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo’n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.

In een snel ontwikkelende omgeving van het lokaal bestuur waarbij de gemeente steeds meer taken krijgt toegewezen, is het belangrijk dat de informatievoorziening optimale ondersteuning biedt bij de veranderende werkprocessen. Dienstverlening op een veilige en efficiënte wijze staan daarbij voorop. De werkprocessen worden ondersteund door een veelheid aan (onderhouds)contracten. Binnen de gemeente Veenendaal heeft ieder team zijn eigen contractbeheerder die samenwerkt met inkopers om tot rechtmatige contracten te komen. Het informatiemanagement, beheer van infrastructuur en applicatielandschap wordt uitgevoerd door team Informatisering en Automatisering (I&A) een team van circa 40 medewerkers. Binnen Team I&A  zorgt de contractbeheerder voor het inkopen van fysieke eindgebruikersapparaat, hardware voor de IT infrastructuur, diensten en software.

 

Opdracht
Binnen team I&A  bestaat  het contractbeheer uit de volgende taken:

– De uniformiteit in afspraken bewaken die in overeenkomsten worden vastgelegd en controleren bij afwijkingen of het proces juist is gevolgd;

– Ondersteunen bij het inhoudelijk toetsen en beoordelen van (nieuwe) contractafspraken tijdens het aanbesteding- en/of offerte traject;

– Zorgragen voor een up to date contractenoverzicht;

– Beheren van lopende contracten en behandelen of herzien van aflopende contracten;

– Fungeren als aanspreekpunt voor nieuwe en verlengingsvraagstukken;

– Bestellen van ICT gerelateerde producten en diensten met leverancier (soms ook binnen afgesloten raamovereenkomsten);

– Onderhouden en verdiepen van relaties tussen (interne) klanten en leveranciers;

– Verwerken van administratieve mutaties op contracten;

– Uitvragen van offertes, deze controleren en middels digitale brieven in opdracht geven;

– Uitvoeren van het dagelijks operationele contractmanagement.

– Ondersteunen van het inkoopteam bij  Europese ICT aanbestedingen;

– Beoordelen van Service Level Agreements

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met op het gebied van communicatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer

Gunningscriteria (weging)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfskunde (10 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een ICT organisatie ( 30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Europese aanbestedingen bij een overheidsinstelling (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van contract- en inkoopprocessen in de gemeentelijke context in de afgelopen 5 jaar (duidelijk aantoonbaar gemaakt in het cv (10 punten);
7. Minimaal een afgeronde opleiding NEVI 1 (10 punten).
8. Uurtarief maximaal €85,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon en werkverkeer (10 punten).

Competenties
– Communiceert makkelijk met leveranciers, organisatie (business) en collega’s;

– Goede schrijf- en onderhandelvaardigheden;

– Doorzettingsvermogen;

– Vermogen om snel informatie te verwerken en toe te passen;

– Overtuigingskracht.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

32 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.