Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.
Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega’s die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega’s die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen – binnen en buiten de organisatie – stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega’s die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.
Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.
Opdracht
Je gaat voor het werkcluster Basisregistraties, op inhoud en werkverdeling een enthousiast, deskundig en betrokken groep collega’s (19 fte) aansturen. Het team voert de volledige keten uit van vastleggen van gebouwen tot en met het invorderen van de opgelegde belastingen en bezwaar en beroepsprocedures.
Je zorgt er samen met andere collega’s voor dat de gegevens in de BGT-, BAG- en WOZ administratie goed en actueel zijn zodat de juiste belastingaanslagen met een correcte waarde opgelegd kunnen worden. Je stuurt en bewaakt samenhang van alle drie de basisregistraties en houdt het overzicht op de totale portefeuille, rekening houdend met de bestuurlijke dynamiek. Dit doe je met behulp van de door jou te beheren integrale clusterplanning die naadloos aansluit op de teamplanning. Samen met de teammanager en de coördinator Belastingen vorm je de ruggengraat van het team. Van daaruit ben je mede verantwoordelijk voor de integrale afstemming van de bedrijfsvoering en het delen van interne en externe signalen en contacten. Je legt daarbij namens het cluster verantwoording af aan de teammanager Gegevenshuis.
Dit doen wij voor de gemeenten Hilversum en Wijdemeren. Relatiemanagement in je natuurlijke adviesstijl naar hen en naar de besturen doe je om zodoende contact te houden over hun belangen en het contract (DVO) van het gastheerschap Wijdemeren BAG/WOZ.
Je hebt een coördinerende en adviserende rol waarbij je veel zelfstandigheid hebt en eigen verantwoordelijkheid. Samen met je collega’s kijk je hoe de werkzaamheden het beste verdeeld kunnen worden en zorg je ervoor dat de werkzaamheden efficiënt en zorgvuldig uitgevoerd worden. Je bent daarbij in staat om draagvlak te creëren voor het invoeren van veranderingen.
Wat ga je concreet doen?
Hoe ziet je nieuwe team eruit?
Je komt te werken op de afdeling Interne Dienstverlening in het team Gegevenshuis. Dit team is onderverdeeld in de clusters Basisregistraties (19 FTE) en Belastingen (18 FTE). In deze functie ga je aan de slag in het cluster Basisregistraties BGT, BAG en WOZ. Het Gegevenshuis brengt een aantal disciplines bij elkaar zoals: BGT, BAG, WOZ en Belastingen. Dit stelt ons in staat om efficiënter en slimmer te werken, omdat de basisregistraties en belastingen een onlosmakelijk geheel vormen.
Samenwerken is erg belangrijk. Binnen het team heerst daardoor een informele sfeer waarbij de lijntjes kort zijn. Goed feedback kunnen geven en ontvangen, is cruciaal om de dynamiek van beide vakgebieden goed het hoofd te bieden. Je moet dagelijks schakelen tussen wat bewoners en bedrijven willen en de kaders die wij van de politiek meekrijgen. Hierin moeten we houdbare keuzes maken die ook voor de rechtbank verdedigbaar zijn. Dat betekent niet dat alles in steen gehouwen is maar dat we naar de best functionerende oplossing zoeken voor alle partijen. De realiteit van buiten halen wij naar binnen en maken deze inzichtelijk via GEO, de grootste input voor het belastingproces, samen vormt het een geheel. We werken samen met 40 professionals om jaarlijks op tijd de belastingen op te kunnen leggen en om bedrijven en inwoners een actueel beeld te schetsen van Hilversum en Wijdemeren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare kennis van de Wet BGT, BAG en WOZ (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het coördineren en plannen van operationele werkzaamheden (35 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met coaching van medewerkers (benoem dit duidelijk in het cv.) (15 punten);
5. Aantoonbare kennis van en werkervaring met geautomatiseerde systemen, te noemen; Centric (Key2Belastingen), 4WOZ en Vicrea (Neuron) (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het geven van gedegen adviezen aan bestuurders én management (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je houdt van doorpakken en laat zaken niet op zijn beloop. Je bent gericht op het behalen van resultaat en doelstellingen en verliest daarbij de kwaliteit niet uit het oog. Je bent gefocust op een goede 8 en niet een 10. Je denkt en werkt graag mee en zet je in om een gezamenlijk doel te bereiken. Aan je medewerkers geef je het juiste voorbeeld in houding en gedrag. Je bent een echte verbinder en zoekt de samenwerking met andere teams op. Je weet op een duidelijke en heldere manier te communiceren en durft keuzes te maken. In snelle veranderingen weet je gemakkelijk mee te veren. Je bent omgevingsbewust en beschikt over een politieke antenne.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 26 en/of week 27. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 26 juni 2023 bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 20 juni 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 21 juni 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 22 juni 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.