Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 4 maanden geleden
2023-11-19

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Wat ga jij doen? Tijdens je dagelijkse werkzaamheden ondersteun je de bedrijfs- en/of de beleidskant van de provincie Utrecht. Opgaves, programma’s en/of projecten die aan de slag willen met data komen terecht bij jou. Je begeleidt en/of ondersteunt hen op dit gebied. Jouw kennis en vaardigheden zorgen er uiteindelijk voor dat zij beter hun werk kunnen uitvoeren. Jij weet precies hoe je bruikbare informatie uit datasets kunt halen die representatief en betrouwbaar zijn, en deze om te zetten naar inzicht door middel van dashboards in Power BI. Doordat de Provincie uit verschillende beleidsdomeinen bestaat (mobiliteit, stedelijke leefomgeving, landelijke leefomgeving, bestuurs- en directieondersteuning en bedrijfsvoering) zijn de onderwerpen waarmee je werkt divers. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je op maandag en dinsdag werkt met data rondom managementsturing & -informatie en HR, woensdag en donderdag met data over luchtkwaliteit en op vrijdag met data vanuit het openbaar vervoer. Naast veel ervaring met data-analyse en Power BI verwachten we dat woorden zoals data lake, DWH en ETL niet onbekend voor je zijn. De belangrijkste werkzaamheden zullen in eerste instantie de werkzaamheden rondom de managementcyclus zijn. Hierbij verwerk je de input van de business controllers en financial controllers tot een visueel overzicht in Power BI. Tevens werk je aan het verder automatiseren van dit proces.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het automatiseren van datatransformaties en het verwerken/visualiseren hiervan in Power BI dashboards;
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met Power BI bij een overheidsorganisatie;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (15 punten);
6. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als Power BI consultant met het bouwen van dashboard en data analyse in de afgelopen 8 jaar (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het automatiseren en visualiseren van de Management cyclus en/of managementsturingsinformatie (35 punten);
8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Power BI consultant bij een provinciale overheid in de afgelopen 5 jaar (20 punten);
9. Een afgeronde cursus op het gebied van PowerBI (5 punten).

Competenties

  1. Persoonlijke eigenschappen;
  2. Je hebt een proactieve werkhouding
  3. Je bent kwaliteits- en resultaatgericht
  4. Je bent flexibel, hebt overtuigingskracht en kunt enthousiasmeren
  5. Je bent een teamspeler die goed om kan gaan met verschillende stakeholders en met het managen van verwachtingen

 

  1. Kenmerkende Vaardigheden;
  2. Sterke en overtuigende communicatieve vaardigheden, waarmee je complexe informatie begrijpelijk kunt presenteren;
  3. Het vermogen om met meerdere afdelingen te schakelen om wensen en eisen te presenteren in messcherpe analyses.
  4. Je hebt een analytische insteek voor het structureel oplossen van probleme

 

  1. Kennis
  2. Ervaring met en kennis van kwaliteitsonderzoek van data en data-analyses is een pré;
  3. Ervaring met termen als Data Lake, DWH en ETL;
  4. Kennis en ervaring met het snijvlak financiën, contractbeheersing, HR en andere managementsturingsinformatie;

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1 (geen duo-baan).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja (donderdag kantoordag).

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn digitaal  gepland op woensdag 22 november 2023 tussen 9:00 uur en 13:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 14 november 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 15 november 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 20 november 2023, 09:00uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Publicatie:

Betreffende termijnbepaling uitzetten opdracht/Doorlooptijd opdracht
 Uitvragen worden in principe met een reactietermijn van 10 kalenderdagen uitgezet. Bij specialistische functies, oftewel non-generieke functies, die onder normale marktomstandigheden worden uitgezet, zal er dientengevolge gekozen worden voor een reactietermijn van 10 kalenderdagen. Bij generieke functies of een non-generieke functies die onder afwijkende marktomstandigheden worden uitgezet of waarvan de opdrachtwaarde onder de Europese aanbestedingsdrempel blijft, kan er gekozen worden voor een kortere reactietermijn.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 32 tot 36 uur, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht, WO

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.