Job Location
Gelderland
Posted Date Geplaatst 4 weken geleden
2024-02-08

Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Opdracht
Als Frontoffice Medewerker Wmo ben je verantwoordelijk voor het hartelijk ontvangen en begeleiden van onze cliënten met diverse zorgvragen en ondersteuningsbehoeften. Jij bent hun eerste aanspreekpunt en luistert actief naar hun behoeften, waarna je hen zorgvuldig doorverwijst naar de juiste afdelingen en instanties.

Als front-office medewerker kan je snel schakelen en goed aansluiten bij de mensen die je aan de telefoon hebt. Elke situatie is anders en vraagt iets anders van je. Je neemt een hulpvraag aan, vraagt waar nodig door en registreert de informatie die je hebt gekregen zorgvuldig zodat een casusregisseur er mee verder kan en mensen hun verhaal niet onnodig vaak hoeven te doen. Soms is een telefoongesprek met jou voldoende en kunnen mensen hier verder mee en hoeft hij niet te worden doorgezet naar een casusregisseur, maar over het algemeen inventariseer je de hulpvraag en zet deze vervolgens door naar de juiste plek. Overige taken:

  • Beheren mailbox
  • Advies en beschikkingen maken en doorzetten
  • Controleren van versterkte en geleverde voorzieningen
  • Enkelvoudige aanvragen beoordelen en eventueel verstrekken
  • Notuleren van werkoverleggen
  • Overige administratieve ondersteuning

Meer dan een frontoffice medewerker
Wat ons betreft is het logisch dat je over een uitmuntend empathisch vermogen beschikt. Goed kunnen luisteren naar en inleven in wat er nodig is, behoort immers tot de kern van je werkzaamheden. Elke nieuwe casus begint met een goed gesprek met de inwoner die een hulpvraag heeft. Je communiceert dan ook makkelijk met mensen van verschillende niveaus en met verschillende achtergronden. Daarnaast ben je in staat objectief te oordelen over situaties en waar nodig stap je over je eigen normen en waarden heen. En uiteraard beschik je over een flinke dosis stressbestendigheid, want soms vliegen de situaties je om de oren. Daarnaast heb je:

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker front office bij een overheidsinstelling;
3. Aantoonbare werkervaring met telefonisch en fysiek klanten contact.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente; (30 punten)
5. Aantoonbare kennis van het onderwerp WMO (ligt dit aan de hand van een motivatie toe in het cv); (30 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker front office bij een overheidsinstelling; (25 punten)
7. Een afgeronde opleiding mbo 4 in de richting van het sociaal domein. (15 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
Je neemt initiatief waar nodig, zowel binnen je eigen team als naar andere afdelingen en extern. Je bent stressbestendig, zelfstandig, schakelt gemakkelijk tussen taken en beschikt over voldoende zelfkennis. Daarnaast geef je feedback waar nodig, maar het ontvangen van feedback is voor jou ook geen enkel probleem, want jij bent leergierig en wilt je blijven ontwikkelen. Jouw communicatievaardigheden zijn vanzelfsprekend zeer goed. Je bent klantgericht en vriendelijk.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

28 tot 36 uur, 6 maanden, Gelderland, MBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.