Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 4 maanden geleden
2023-11-19

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Opdracht
Als handhavingsjurist bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp werk je aan diverse handhavingsprocedures. Een illegaal bouwwerk, het (tijdelijk) sluiten van een onveilig gebouw maar ook het oplossen van een geschil tussen buren en het behandelen van handhavingsverzoeken of een bijdrage aan de aanpak van ondermijnende criminaliteit. Het zijn voorbeelden van dossiers, waar jij je als handhavingsjurist in vastbijt.

Taken en verantwoordelijkheden: 
– Je bent dé jurist bij juridische vraagstukken op het gebied van handhaving op o.a. de APV, ruimtelijke ordening, bijzondere wetten en openbare orde en veiligheid; 
– Je treedt in bestuursrechtelijk, strafrechtelijk en in aantal gevallen privaatrechtelijk op en werkt daarbij integraal;
– Je vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en (hogere) beroepszaken;
– Je toetst rapportages op juridische juistheid;
– Je voert (bemiddelings)gesprekken;
– Je bent een echte sparringspartner met collega’s van de afdeling Ruimte;
– Je houdt alle ontwikkelingen binnen je vakgebied scherp in de gaten en adviseert over de nieuwste ontwikkelingen binnen regelgeving en jurisprudentie;
– Je stelt handhavingsbesluiten op;
– Je hebt een overtuigend gevoel voor politieke en bestuurlijke sensitiviteit.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2023, voor 16 uur per week;
4. Een maximaal uurtarief van €105,- exclusief btw, inclusief Fee Flextender en reiskosten woon- en werkverkeer;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als handhavingsjurist bij een gemeente;

Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal een afgeronde WO opleiding op het gebied van rechten (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als handhavingsjurist bij een overheidsorganisatie (30 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring van de WABO, APV én met handhaving van ondermijnende criminaliteit (duidelijk benoemd in het cv) (25 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de vertegenwoordiging van de gemeente in bezwaar- en (hogere) beroepszaken (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties:
– Verbinden;
– Communicatief sterk;
– Overtuigen;
– Samenwerken;
– Resultaatgericht;
– Innovatief;
– Politiek bestuurlijk sensitief. 

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland op in de week van maandag 20 november 2023. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 16 november 2023, 09.00.uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op uiterlijk vrijdag 17 november 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 20 november 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

16 uur, 4 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.