Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.
Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.
Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega’s werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!
Opdracht
Waarom zoeken wij jou?
In de Wet banenafspraak is het Sociaal Akkoord uit 2013 uitgewerkt om 125.000 extra banen te realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. De provincie Groningen is overtuigd van het belang van deze wettelijke, maar vooral maatschappelijke taak. In de afgelopen jaren hebben we dan ook al meerdere collega’s met een begeleidingsbehoefte of arbeidsbeperking mogen verwelkomen binnen onze organisatie. Omdat we in de komende periode extra stappen willen zetten op dit onderwerp zijn we ter uitbreiding van ons team op zoek naar een interne Jobcoach Wet banenafspraak.
Wat ga jij doen?
Jij wordt het aanspreekpunt voor alle collega’s met een begeleidingsbehoefte. Jij coacht de collega’s waar nodig en helpt hen bij uiteenlopende vragen die op hun pad komen in het werk bij de provincie.
Daarnaast ondersteun jij teamleiders en ontzorg jij hen in personele zaken rondom de medewerker. Ook ga jij je bezighouden met het werven en selecteren van nieuwe collega’s met een begeleidingsvraag. Momenteel matchen wij kandidaten op twee manieren:
Daarnaast maken ook de volgende taken onderdeel uit van jouw functie:
De functie van Jobcoach is een nieuwe positie binnen de provincie Groningen. In het begin zal je daarom ook bezig zijn met het opzetten en professionaliseren van werkwijzen en processen rondom het aantrekken en behoud van nieuwe collega’s met een begeleidingsbehoefte. Dit zal je samen met de Projectleider gaan oppakken.
Waar ga je werken?
Je komt te werken in het domein Ondersteuning en gaat deel uitmaken van het team HRM Advies en Beleid. Je gaat binnen het team nauw samenwerken met de Projectleider Garantiebanen, de (corporate) recruiter en de HR-adviseurs. Het team werkt vanuit het provinciehuis aan de voet van de Martinitoren in het hart van het centrum van Groningen. Je wisselt jouw werkplek op het provinciehuis zo nodig af met de andere werklocaties van de provincie. Het is uiteraard ook mogelijk om deels vanuit huis werken.
“Het vinden en behouden van een baan is lang niet voor iedereen vanzelfsprekend. Door creatieve oplossingen te bedenken en goed te kijken naar iemands talenten, maken we vaak mooie matches. Het is waardevol om iemand te zien ontwikkelen binnen een passende baan.”
Wat breng je mee?
Je bent een stevige gesprekspartner die goed kan luisteren en kan doorvragen. Je weet iemand snel op het gemak te stellen en kan eenvoudig wisselen tussen verschillende niveaus. Je bent flexibel in gedrag, maar standvastig en daadkrachtig als het gaat om de inhoud. In deze functie is het van belang dat jij creatief bent en bruggen kan slaan tussen verschillende belangen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jobcoach;
2. Aantoonbare werkervaring met Kennis van regelgeving rondom uitkeringen zoals Wajong, WsW of de participatiewet;
3. Aantoonbare werkervaring met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die vallen onder de Wajong, WsW of participatiewet;
4. Een afgeronde opleiding op hbo niveau;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richitng van SJD, social work of HRM (10 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als jobcoach (40 punten);
7. Minimaal 2 jaar aan Aantoonbare werkervaring met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die vallen onder de Wajong, WsW of participatiewet (40 punten);
8. Uurtarief maximaal €70 exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werkverkeer (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 9.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
hybride werken mogelijk. Meerdere dagen per week op locatie.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden onder voorbehoud gepland op maandag 20 maart 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 15 maart 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.