Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 1 jaar geleden
2023-06-26

Organisatie
Gemeente De Ronde Venen
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt de gemeente De Ronde Venen in een groen en waterrijk gebied. De gemeente telt zo’n 45.000 inwoners en bestaat uit 8 dorpskernen. Het is een aantrekkelijke woongemeente in Het Groene Hart, met goede voorzieningen voor sport en recreatie. Het gemeentehuis staat in Mijdrecht.

Afdeling Sociaal Domein
De afdeling Sociaal Domein werkt samen met haar partners aan de missie dat onze inwoners meedoen, zich veilig en prettig voelen in hun buurt en huis, actief zijn en gezond leven, voor zichzelf zorgen, verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk en welzijn en omkijken naar anderen. Zij zorgt voor de sociale kant van het gemeentelijke beleid: zorg, welzijn, onderwijs, gezondheidszorg, opvoeding, inburgering en sociale activering, zodat elke inwoner zoveel mogelijk op eigen kracht kan bijdragen aan de participatiesamenleving. De afdeling levert producten op het gebied van de jeugdwet, de wet maatschappelijke ondersteuning en de participatiewet.

Opdracht
Als Klant-accountmanager Werk ben je verantwoordelijk voor een project van 6 maanden om Oekraïense vluchtelingen-die worden opgevangen in De Ronde Venen- te begeleiden naar betaald werk. Dit doe je in samenwerking met andere collega’s die nauw betrokken zijn bij dit project.

Het betreft een tijdelijk project met daarin de volgende werkzaamheden:

  • Inventariseren van de behoeften van Oekraïners om aan het werk te gaan. Dit in nauwe samenwerking met de collega’s die momenteel al dienstverlening bieden aan Oekraïners. Het al dan niet aan het werk gaan gebeurt enkel op basis van vrijwilligheid.
  • Het houden van werk intakegesprekken, waar nodig met een tolk. Tijdens deze intakegesprekken wordt gekeken of Oekraïners aan het werk kunnen en zaken als kinderopvang, vervoer et cetera geregeld hebben kunnen krijgen. Tijdens deze intake gesprekken wordt ook voorlichting geven over werken in Nederland en de financiële en juridische gevolgen daarvan.
  • Het houden van gesprekken met werkgevers die bij gemeente De Ronde Venen hebben aangegeven werkplekken ter beschikking te willen stellen aan Oekraïners. Zij worden geïnformeerd over de mogelijkheden. Waar mogelijk met een brede blik, zodat ook andere Participatiewet inwoners in de nabije toekomst interessant kunnen zijn voor deze werkgevers.
  • Het matchen van vraag en aanbod: Oekraïners koppelen aan vacatures/werkgevers of waar nodig op zoek gaan naar een passende werkplek (acquisitie).
  • Oekraïners helpen met het aangaan van een arbeidsovereenkomst en met het invullen van de benodigde formulieren.
  • Het vastleggen van gemaakte afspraken zodat na afloop van de inhuur periode voor de vaste medewerkers duidelijk is welke afspraken er gemaakt zijn met zowel Oekraïners als met werkgevers zodat daar waar nodig op voortborduurt kan worden.

Na afloop van het project is:

  • In kaart gebracht welke Oekraïners ondersteuning willen in het vinden van betaald werk.
  • Zijn de werkgevers die gemeente De Ronde Venen benaderd hebben gesproken en geïnformeerd over eventuele mogelijkheden.
  • Zijn Oekraïners die willen en kunnen werken voorzien van een baan en zijn zij goed op de hoogte van de financiële en juridische gevolgen van het aan het werk gaan.
  • Is vastgelegd welke afspraken er gemaakt zijn en waar de Oekraïners aan het werk zijn gegaan zodat de vaste formatie op de hoogte is van gemaakte afspraken.

Je voert de regie over het traject en werkt daarbij nauw samen met de accountmanager en met collega’s die reeds betrokken zijn bij de crisisdienstverlening aan Oekraïners binnen de gemeente. De teammanager van Team Toegang Participatie is je leidinggevende en aan hem leg je verantwoording af over de te behalen doelen.

Je verwerkt je afspraken en gespreksverslagen in het cliëntvolgsysteem Civision Wiz.

 Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als klant-accountmanager werk/re-integratieconsulent bij een gemeente;
2. Aantoonbare werkervaring als klant-accountmanager werk/re-integratieconsulent met vluchtelingen in de afgelopen 2 jaar;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2023 voor 32 uur per week.

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als klant-accountmanager werk/re-integratieconsulent in de afgelopen 8 jaar bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met Oekraïense Vluchtelingen (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring en kennis van de Participatiewet (25 punten);
7. Aantoonbare kennis van Civision Wiz (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Je communiceert en luistert goed en adviseert vanuit je eigen deskundigheid. Je bent daarbij helder, duidelijk en ter zake;
– Je denkt verder dan je eigen professionele terrein door goede samenwerking met je collega accountmanagers en andere professionals die werken met en voor Oekraïense vluchtelingen;
– Je bent daadkrachtig, resultaatgericht en neemt de nodige initiatieven;
– Je bent in staat om zelfstandig een project te draaien.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt in overleg vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo –  Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 29 juni 2023 tussen 13.00 uur en 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
– De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
– Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
– Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 26 juni 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 27 juni 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 27 juni 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

32 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.