Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 1 jaar geleden
2023-07-16

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit de afdeling Participatie en de afdeling Maatschappelijke ondersteuning.  Onder het team Participatie valt het  Jongerenteam Opleiding en Werk, en het team Werk & Inkomen waar jij als klantmanager deel van uitmaakt.

Opdracht
Als Klantmanager Werk en Participatie ben je verantwoordelijk voor een caseload met cliënten die op werk ondersteuning van de gemeente nodig hebben. Dit houdt het volgende in:

– Je stimuleert de cliënt en zoekt op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt, vrijwilligerswerk en zorgmogelijkheden;
– Je bent onderdeel van de vernieuwde aanpak ‘werken, werken aan en meedoen’ door intensieve contacten met je klanten te onderhouden om hen te ondersteunen bij hun participatie;
– Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere hulpverlenende instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven;
– Je maakt per cliënt een profiel over het te volgen traject;
– Je voert intakegesprekken met nieuwe cliënten in de doelgroep;
– Je bepaalt in afstemming op basis van “werken, werken aan en meedoen” de juiste route in het re-integratietraject / activeringstraject;
– Je draagt zorg voor SMART doelstellingen, de juiste inkoop, monitoring en evaluatie van het traject;
– Je bent het eerste aanspreekpunt voor vragen;
– Je werkt samen en schakelt met de juiste (externe) partner waar nodig.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als klantmanager werk;
4. Aantoonbare werkervaring / kennis in de afgelopen 3 jaar met Civision;
5. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als klantmanager werk –   re-integratieconsulent binnen een gemeente (20 punten)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de participatiewet (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met re-integratietrajecten (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met duurzaam plaatsen van kandidaten op de arbeidsmarkt (35punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden

vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. De eerste beoordelingsfase wordt door Flextender uitgevoerd.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende zes kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria door de opdrachtgever. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
– Plannen en Organiseren;
– Klantgericht;
– Resultaatgericht;
-Goed kunnen samenwerken;
– Schriftelijke vaardigheid;
– Vakgericht

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

36 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.