Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Context van de opdracht
De organisatie, rolverdeling en inrichting van het sportlandschap in Alphen aan den Rijn en daarbinnen de uitvoering van het onderhoud en beheer van alle gemeentelijke sportaccommodaties is in toenemende mate complex. Dit kent verschillende oorzaken. De analyse is een eerste stap om de complexiteit te duiden. Een vervolgstap is om enerzijds de ambities te benoemen die de gemeente heeft in de inrichting, aansturing en rolverdeling van de sportinfrastructuur, en daarnaast de knelpunten te definiëren die spelen in de feitelijke uitvoering van het onderhoud en beheer van de accommodaties. Op grond daarvan dient een stappenplan te worden opgesteld waarmee fasegewijs ambities worden gerealiseerd en tegelijkertijd knelpunten in het hier en nu worden opgelost.
Analyse
Doelstelling/ambitie
Gemeente heeft een aantal ambities/doelstellingen:
Mogelijke oplossing: van analyse naar implementatie
Verduurzaming sportaccommodaties
De verduurzaming van alle sportaccommodaties heeft prioriteit. Gemeente ontwikkelt een beleidslijn voor wat betreft niveau van verduurzaming en stelt budgetten/leningen beschikbaar. Verder uitwerken i.o.m. collega’s duurzaamheid.
Opdracht
De kwartiermaker heeft als opdracht om in de eerste maand de opdracht samen met de stuurgroep vast te stellen. Daarna staat hij of zij in de rol om deze opdracht uit te werken in een concreet stappenplan met tussentijdse mijlpalen en inhoudelijke resultaten. Binnen 3 maanden komt de kwartiermaker met een analyse en een implementatieplan op basis van die analyse. Het implementatieplan wordt vervolgens uitgevoerd onder aansturing van de kwartiermaker. De voortgang van alles in overleg met de opdrachtgever regelmatig terug te brengen naar de stuurgroep.
Profiel van de kwartiermaker
Omvang van de taak
De omvang van de taak hangt sterk samen met de precieze werkverdeling tussen kwartiermaker en de stuurgroep. Er wordt gedacht aan ca. 4 dagen per week voor een duur van 1 jaar en daaropvolgend de mogelijkheid voor verlenging met nog eens 2 keer 12 maanden.
Knock-out criteria
1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als kwartiermaker/proces- of programmamanager;
2. Aantoonbare werkervaring op het gebied van samenwerking tussen overheid en sportverenigingen;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente of provincie;
4. Minimaal een afgeronde opleiding op wo bachelor niveau;
5. Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2023;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Uurtarief van maximaal €125,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (25 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Kwartiermaker, procesmanager, programmamanager e/o lijnmanager op het gebied van samenwerking tussen overheid en sportverenigingen (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met strategische advisering binnen het openbaar bestuur (Geef dit duidelijk aan in het cv) (35 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Om de omschreven rol binnen een snel wisselend speelveld goed te kunnen vervullen, zijn zowel de ‘soft skills’ (met name goede communicatievaardigheden) als inhoudelijke bekendheid met (affiniteit en ervaring) vergelijkbare projecten groot belang. Daarnaast is lokale bekendheid met de gemeente Alphen aan den Rijn gewenst. De gezochte leverancier/adviseur moet aan competentie/ervaringseisen voldoen, maar ook een sterke persoonlijkheid en natuurlijke nieuwsgierigheid bezitten om de doelen te kunnen realiseren.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap .. in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
Na het selectiegesprek zal er met een of meerdere kandidaten een klikgesprek met de wethouder zijn.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12/13.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.