Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 1 jaar geleden
2023-05-25

Organisatie
Gemeente De Bilt telt ruim 43.000 inwoners en wordt gevormd door zes dorpen: Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Bijzonder aan de gemeente is de groene ligging in een stedelijke regio. Met de ambitie om een economisch, sociaal en ecologisch topklimaat te scheppen, werken ruim 230 medewerkers van de gemeente continu aan een leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender De Bilt. Een gemeente waar het voor mensen nog fijner wonen, werken en recreëren is. Kijk op onze Youtube om te zien wat Gemeente De Bilt nog meer te bieden heeft.

Om deze ambitie te kunnen realiseren, is de gemeentelijke organisatie in ontwikkeling. De afgelopen jaren hebben we belangrijke stappen gezet om meer opgaven gestuurd en gebiedsgericht te werken. Daarnaast bouwen we verder aan een organisatie die flexibel is en slagkracht heeft: we werken vanuit kleine, zelforganiserende teams met een heldere kernopdracht. Lees hier ons organisatieverhaal.

Opdracht
Jij geeft invulling aan het zelfstandig uitvoeren van administratieve werkzaamheden ten behoeve van één of meer onderdelen van de financiële administratie. Jij geeft mede vorm aan het ontwikkelen, inrichten, in stand houden van het financiële administratiesysteem. Inclusief de hiermee verband houdende procedures, regels en richtlijnen. Daarbij werken we gericht aan uniformering van processen en werkwijzen, digitalisering en automatisering. Hierbij wordt de kwaliteit van de informatie steeds belangrijker. Omdat het team zelf organiserend werkt, vervul je, naast het reguliere werk, ook één of meer teamrollen.

 Samengevat, je;

  • verwerkt sub administraties, zoals de gemeentelijke belastingen, burgerzaken en sociaal domein: importeren gegevens, zorgen voor aansluiting, tussenrekening bijhouden en afletteren en het op orde houden van het controledossier;
  • controleert en verwerkt memoriaalboekingen;
  • verzorgt de aangifte omzetbelasting en verhuurdersheffing;
  • bent regievoerder voor de Iv3 en verzorgt de aangifte Iv3 aan het Centraal Bureau voor de Statistiek;
  • verzorgt het schatkistbankieren en beheert de liquiditeiten;
  • leest in en verwerkt de betalingen;
  • codeert en verwerkt de bankafschriften;
  • levert een bijdrage aan de jaarrekening, bijvoorbeeld je zorgt voor het balansdossier met de specificaties;
  • werkt graag doel- en resultaatgericht. Je doorziet processen en weet waar de knelpunten zich bevinden en bent in staat deze proactief te verbeteren;bent enthousiast en gaat problemen niet uit de weg en ziet hierin kansen/mogelijkheden;
  • bent een sparringpartner voor het team en gelooft in de kracht van samenwerken en beschikt over goede communicatieve,coachende vaardigheden en neemt je collega’s graag mee in hun ontwikkeling.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau;
  2. Aantoonbare werkervaring in een administratieve functie binnen een gemeente.

Gunningscriteria (weging)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker financiële administratie bij een overheidsinstelling (30 punten);
  2. Aantoonbare werkervaring met financiele processen (30 punten);
  3. Kennis van de gemeentelijke processen, fiscaliteiten en het Besluit Begroting- en verantwoordingen (BBV) (20 punten);
  4. Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën (10 punten);
  5. Maximale uurtarief van € 95,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  1. Adviesvaardigheden
  2. Communicatieve vaardigheden
  3. Politiek sensitief
  4. Analytisch
  5. Secuur
  6. Oplossingsgericht
  7. Doorzetter
  8. Affiniteit met het concept van zelforganisatie

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

6 maanden, MBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht, uur

This job is closed. You cannot apply for closed jobs.