Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 1 jaar geleden
2023-04-04

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Voor het Team Projecten Openbare Ruimte zijn wij met spoed op zoek naar een ervaren projectleider, die ook inzetbaar is in de rol van Ontwerpleider. Team Projecten Openbare Ruimte bestaat uit 29 vaste medewerkers en een flexibele schil, bestaande uit projectleiders, ontwerpleiders, directievoerders, toezichthouders en (project)ondersteuning. 
Team Projecten Openbare Ruimte is verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten. De projecten kunnen betrekking hebben op ruimtelijke ontwikkeling en op herinrichting van de openbare ruimte. Van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerders. Projecten in de openbare ruimte worden steeds complexer door de verschillende opgaven en vraagstukken die in de projecten samenkomen. Denk daarbij aan leefbaarheid, mobiliteit, duurzaamheid, klimaatadaptatie, energietransitie en assetmanagement. Daarnaast bereiden wij ons voor op de komst van o.a. de Omgevingswet en zitten wij in de transitie naar Gebiedsgericht Werken. De complexiteit van projecten vraagt om strategische afwegingen en rekenschap van de politieke, financiële en/of maatschappelijke impact. 

In de rol van projectleider ben je integraal verantwoordelijk voor de realisatie van civiel- en cultuurtechnische projecten in de openbare ruimte. Je werkt professioneel en projectmatig en je beheerst het vak van projectmanagement uitstekend. Je werkt nauw samen met je opdrachtgevers, je adviseert hen over het project en zorgt voor een goede opdrachtformulering. Je bent de centrale schakel in de samenwerking met interne en externe stakeholders. Je bent de regisseur in participatieprocessen en het aanspreekpunt voor inwoners. Je bent daarbij ook verantwoordelijk voor de communicatie intern en extern, inclusief het tijdig informeren van het lijnmanagement.
Meer inhoudelijk ben je in de rol van projectleider o.a. verantwoordelijk voor de organisatie, coördinatie, planning, ramingen, contractvorming, controle en de veiligheid van de projecten die je leidt. Je bewaakt continu de kwaliteit, planning, het budget en de risico’s van de projecten.
Gezien de aard van de huidige en toekomstige projecten zijn wij op zoek naar iemand die breed inzetbaar is op het gebied van reconstructies van woonwijken (rioolvervangingen en ophogen) en groot onderhoud van wegen en kunstwerken

Als ontwerpleider ben jij het technisch geweten van en eerste aanspreekpunt voor de projectleider. Je bent technisch verantwoordelijk voor het opstellen van het programma van eisen, de voorbereiding en de realisatie van complexe projecten in de openbare ruimte. Gedurende het voorbereidingsproces ben jij verantwoordelijk voor de kwaliteit van de ontwerpproducten, de UAV(gc)- contracten en de begeleiding van de externe ingenieursbureaus. Samen met de projectleider ben je ook verantwoordelijk voor het omgevingsmanagement in het voorbereidingsproces. Bij uitbesteding van ingenieursdiensten zorg jij voor de kwaliteitsborging op basis van de ontwerpuitgangspunten, bewaak je de voortgang en coördineer je de integrale benadering van het openbaar gebied. Jij toetst zowel in- als externe producten en zonodig ben jij de spin in het web en betrek je de overige disciplines in dit proces. Vervolgens stem je af met de projectleider en bedenk je in gezamenlijk overleg maatregelen ter verbetering van de kwaliteit. Richting projectteams adviseer jij met betrekking tot de technische haalbaarheid en toets je het integrale ontwerp van het openbaar gebied. Bij gebruikmaking van externe marktpartijen zorg jij als regisseur voor een goede opdrachtformulering, de begeleiding en producttoetsing. Je volgt de ontwikkelingen van het vakgebied, projectmatig werken is jou niet onbekend en je draagt je steentje bij in diverse projecten en overleggen.
Gezien de aard van de huidige en toekomstige projecten zijn wij op zoek naar iemand die breed inzetbaar is op het gebied van reconstructies van woonwijken (rioolvervangingen en ophogen) en groot onderhoud van wegen en kunstwerken.

Wie ben je?
Je bent een verbinder, je luistert goed en je communiceert helder. Je leidt een projectteam met enthousiasme en je weet de projectteamleden betrokken te houden en te coachen daar waar het nodig is. Je bent creatief, pragmatisch en resultaatgericht. Je weet tegenstrijdige belangen en standpunten samen te brengen tot reële en gedragen oplossingen, binnen de vastgestelde kaders. Je kan strategisch denken en handelen. Bij de stappen die je zet heb je ook oog voor de politiek-bestuurlijke context waarbinnen je opereert en de maatschappelijke impact. Je weet wanneer je wat moet communiceren en hoe je verwachtingen zowel intern als extern moet managen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding richting civiele techniek;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider Openbare Ruimte;
3. Aantoonbare werkervaring de afgelopen 5 jaar met verschillende contactvormen UAV en UAVgc;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Projectleider Civiele techniek Openbare Ruimte (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de rol van projectleider of ontwerpleider bij een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Systeemgerichte Contractbeheersing en kennis van en ervaring met functioneel specificeren, licht dit duidelijk toe in het cv (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met werken in een omgeving met slappe bodem /zettingsgevoelig gebied (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– klantgericht
integraal kunnen werken
creatief
communicatief vaardig
verantwoordelijk
zelfstandige oordeelsvorming
kunnen regisseren
samenwerkingsgericht
resultaatgericht

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 of 12, afhankelijk van de ervaring.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, gemiddeld 2 dagen per week
Is hybride werken mogelijk: ja  

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 april 2023 in de ochtend . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 6 april 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 31 maart 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op gepubliceerd maandag 3 april 2023 op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 5 april 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

16 tot 24 uur uur, 3 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.