Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 4 maanden geleden
2024-01-07

Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo’n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.

Opdracht
Jij wordt voor het programma actief binnen de pijler Duurzame Toegankelijkheid en komt te werken onder inhoudelijke aansturing van de gemeentearchivaris, die tevens optreedt als pijlercoördinator Duurzame Toegankelijkheid. Samen met de archivaris/pijlercoördinator zul je gaan werken aan een reeks opdrachten in het kader van iGrip en de doorontwikkeling van het gemeentearchief. Via de archivaris kom jij snel in contact met relevante stakeholders.

De opdrachten zijn veelzijdig, zoals bijvoorbeeld het opstellen van een nieuwe bewaarstrategie, archiefverordening en besluit informatiebeheer, de implementatie van MDTO, een verkenning voor een e-depot, maar ook het opleveren van tools voor het gemeentearchief, zoals bijvoorbeeld het inregelen van een aanvraagmodule en een onderzoek naar betalingsfaciliteiten voor de studiezaal. Ook kan jouw assistentie worden gevraagd bij de formalisering van de overbrenging van archieven of de begeleiding van digitaliseringstrajecten. Kortom, wij bieden een functie die veel van jou vraagt, maar qua uitdagingen ook veel zal bieden.

Voor alle opdrachten geldt dat de planning en prioritering ervan gebeurt in overleg met de archivaris, die ook inhoudelijk betrokken blijft en met wie jij samenwerkt. Op het vlak van de uitvoering en uitwerking zul jij echter het meest actief zijn. Het is daarbij mogelijk dat je de ene keer als projectleider optreedt en een projectteam aanstuurt, maar de andere keer zelfstandig werkzaam bent.

Voor deze uitdagende opdrachten zoeken wij een projectmedewerker die voor de periode van 12 maanden voor 16 uur per week, en met een mogelijkheid tot verlenging, werkzaam zal zijn op locatie in Veenendaal. Jij komt hier te werken bij het gemeentearchief dat onderdeel uitmaakt van het team Facilitair, cluster Archief en Post. Hier werken vier medewerkers en ca. twintig vrijwilligers. Als projectmedewerker voer jij geen reguliere werkzaamheden uit, maar je maakt wel deel uit van het team en mag je daar welkom voelen.

In deze functie is het belangrijk dat je sterk in je schoenen staat en dat je uitdagingen niet uit de weg gaat. Je kunt analytisch denken, maar weet ook op communicatief vlak mensen te bereiken met jouw boodschap. Je schrikt niet terug van weerstand en houdt rekening met de positie waarin de organisatie zich bevindt, maar tegelijkertijd ook de ogen op de bal gericht.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van archivistiek, informatiemanagement, informatiebeheer en/of procesbeheer;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
3. Aantoonbare kennis van beleidsprocessen: beleidsvorming, implementatie, besturingsmodellen en bijbehorende methodologieën en evaluatieprocessen, inclusief het vermogen om beleidsdoelen te vertalen naar concrete acties en resultaten;
4. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van memo’s, rapportages, presenteren en onderhandelen met verschillende belanghebbenden;
5. Maximaal uurtarief € 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van archivistiek, informatiemanagement of iets soortgelijks (15 punten);
7. Aantoonbare werk ervaring binnen de archiefsector en kennis van de Archiefwet (10 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het opstellen van beleidsdocumenten en/of visiestukken, gerelateerd aan vakgebieden zoals archivistiek, informatiemanagement, informatiebeheer en/of procesbeheer;
9. Aantoonbare werkervaring binnen multidisciplinaire teams (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het doorgronden van vraagstukken, het analyseren van beleidsdocumenten en rapportages en het nemen van strategische beslissingen (20 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met veranderingsmanagement en het begeleiden van organisatorische veranderingen die gepaard gaan met het beleids- en besturingsproject (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet

Competenties
– Zelfstandig kunnen werken;
– Onafhankelijk denken;
– Samenwerking;
– Initiatiefrijk;
– Resultaatgericht;
– Analytisch denken;
– Flexibiliteit;
– Communicatief.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 16 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.