Job Location
Groningen
Posted Date Geplaatst 3 maanden geleden
2023-12-06

Organisatie
Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.

Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.

Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega’s werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!

Opdracht
Eén van onze huidige senior inkoopadviseurs gaat zich richten op contractmanagement in de functie van strategisch contractmanager. Dat betekent dat zijn functie vrij komt. Dit is voor jou dé kans om te komen werken voor één van de leukste werkgevers van het Noorden!

De provincie Groningen is een organisatie in beweging die volop werkt aan maatschappelijke opgaven zoals versnelling woningbouw, de gevolgen van de gaswinning, de energietransitie, klimaatadaptatie en leefbaarheid. Door middel van onze inkoop en aanbestedingen kunnen wij hier een bijdrage aan leveren. Inkopen met impact. Wij zoeken een inkoopadviseur die zich hier voor wil inzetten.

Wat ga jij doen?
Je werkt aan uiteenlopende en mooie projecten in de regio en aan onze verdere professionalisering. Als senior inkoopadviseur ben jij dé adviseur en spin in het web voor aanbestedingen tussen de aan jou toegewezen teams en de leveranciersmarkt.

Jouw uitdaging ligt bij het procesmatig uitvoeren van complexe aanbestedingstrajecten van diverse leveringen en diensten. Op basis van analyses, kennis van de processen bij onze interne klanten en het beoogde doel van de aanbesteding geef je advies op maat met betrekking tot marktoriëntaties, inkoopstrategie, aanbestedingen en contractmanagement. Ook begeleid je deze aanbestedingen en ben je (mede) verantwoordelijk voor de keuze van de te hanteren procedure, de planning en de registratie van het contract.

Maar vooral ben je als inkoopadviseur een verbinder en sparringpartner voor de interne klanten! Team Inkoop is verantwoordelijk voor de inkoop van leveringen, diensten en gebouw gebonden werken (renovaties, onderhoud, nieuwbouw). Per jaar kopen we voor circa € 100.000.000,- in. We hebben veel verschillende klanten, dus onze inkoopopdrachten zijn heel divers. Van het aanbesteden van catering tot verkeersborden en van wagenpark tot de monitoring van akkervogels.

We hebben de afgelopen jaren een aantal stappen gezet op het gebied van professionalisering. De koers is gericht op doorontwikkeling, o.a. op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen en categoriemanagement.

  • Wij zijn dé dienstverlener op het gebied van inkoop, aanbesteding en contractmanagement binnen de provincie.
  • Wij werken vanuit de behoefte van onze interne klant en verbinden deze met de markt.
  • Wij ontzorgen onze collega’s met advies en ondersteuning bij het inkoop- en aanbestedingsproces.
  • Onze processen zijn goed ingericht en worden optimaal ondersteund met ICT-middelen.
  • In ons werk leveren we een belangrijke bijdrage aan het realiseren van de bestuurlijke doelen van de provincie Groningen.

Je gaat deel uitmaken van het team Inkoop binnen het domein Uitvoering. Dit team bestaat momenteel uit 2 senior inkoopadviseurs (waarvan 1 vacature), 1 inkoopadviseur , 1 inkoopondersteuner. Het team wordt uitgebreid met contractmanagement, de strategisch contractmanagers is inmiddels geselecteerd. Het is een klein en gezellig team, waarbij er genoeg ruimte is voor het inbrengen van nieuwe initiatieven, zelfontplooiing en eigen verantwoordelijkheid.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Een aantoonbare opleiding op het gebied van inkoop (NEVI 1 / Conducto);
3. Aantoonbare werkervaring met het aanbestedingsrecht (Aanbestedingswet 2012, de Gids Proportionaliteit en het ARW 2016;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling;
5. Aantoonbare werkervaring met complexe Europese aanbestedingen binnen een overheidsorganisatie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Een afgeronde opleiding NEVI 2 (20 punten);
7. Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het programma Mercell (30 punten);
9. Aantoonbare kennis van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen (40 punten).

Voor kandidaten/bureaus: Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Organisatievermogen;
– Communicatie;
– Actiegericht;
– Onpartijdigheid;
– Politiek bestuurlijk sensitief.

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1
.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Donderdag is een vaste kantoordag i.v.m. een samenwerkdag van het team. Verder situationeel op kantoor aanwezig zijn wanneer nodig. Alles in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 13 december 2023 van 13:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 december 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button tot dinsdag 5 december 2023, 09:00 uur. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 7 december 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

36 uur, 6 maanden, Groningen, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.