Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
De Vervoerregio is een samenwerkingsverband van 14 gemeenten. Het verbinden van verschillende partijen en belangen is onze kracht. We werken aan innovatieve en uitdagende projecten op het gebied van mobiliteit. Werken bij de Vervoerregio betekent hét verschil kunnen maken in de OV-keten in de Amsterdamse regio. Bij alles dat we doen, leveren wij een essentiële bijdrage en geven we richting aan het verbeteren van mobiliteit, de bereikbaarheid en leefbaarheid in de regio Amsterdam. Wil jij dat ook? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Opdracht
De concerncontroller van de Vervoerregio werkt systematisch aan de ontwikkeling van de interne beheersing. Dit is een opdracht van het dagelijks bestuur, dat in december 2020 heeft besloten over 2021 een ‘rechtmatigheidsverklaring’ te willen afgeven en over 2023 een ‘in control statement’. Het dagelijks bestuur heeft reeds bij de jaarstukken 2021 en 2022 een rechtmatigheidsverklaring afgegeven, terwijl dit pas over 2023 voor alle gemeenten en gemeenschappelijke regelingen verplicht is. Dit hebben we voor elkaar gekregen door een goede interne beheersing.
De Vervoerregio gebruikt het 3-lijnenmodel. De 1e lijn zijn de leidinggevenden, de 2e lijn is de ondersteuning door controllers, en de 3e lijn heeft een toetsende functie, dat zijn de concerncontroller en de VIC-medewerker. De concerncontroller regelt de verdere ontwikkeling naar een hoger volwassenheidsniveau van de interne beheersing, maar kan dit niet zelf alleen voor elkaar krijgen. Er is een toegewijde VIC-medewerker in de 3e lijn nodig, die de verbijzonderde interne controle (VIC) uitvoert en de interne beheersing naar een hoger niveau brengt door de organisatie (1e en 2e lijn) te helpen administratieve procesverbeteringen aan te brengen en aantoonbaar in control te zijn. In 2022 is de VIC professioneel ingevuld door een VIC-medewerker in de 3e lijn. De werkplannen en bevindingen van de VIC 2022 zijn systematisch vastgelegd in ons management control systeem.
De VIC-medewerker is een deskundige op het vlak van administratieve organisatie en interne beheersing. Hij of zij kan de organisatie en in het bijzonder de leidinggevenden in de 1e lijn meenemen en vertrouwd maken met hun rol in het interne beheersingsproces. Zodanig dat we op gegeven moment aantoonbaar in control zijn.
Voor de interne beheersing gebruiken we het management control systeem van Key2Control. Dit systeem bevat onder meer de auditmodule, waarin de werkprogramma’s en bevindingen van de VIC systematisch een eenvoudig raadpleegbaar worden vastgelegd. Om de organisatie vertrouwd te maken met de auditmodule, deze goed in te richten en de nieuwe VIC-medewerker te faciliteren bij het uitvoeren van de interne controles, heeft een registeraccountant voor het boekjaar 2022 het inrichten van de auditmodule en het uitvoeren van de VIC begeleid en ondersteund met het opstellen van het controleplan, het schrijven en vastleggen van de werkprogramma’s, het assisteren van de VIC-medewerker bij de uitvoering van de controles volgens de werkplannen, en het schrijven van de eindrapportage VIC. Het is de bedoeling om de VIC 2023 op dezelfde manier te organiseren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het uitvoeren van audits / (verbijzonderde) interne controles;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Uurtarief maximaal €115,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in de controlepraktijk van een accountantskantoor (30 punten);
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van audits / (verbijzonderde) interne controles (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het identificeren en implementeren van verbeteringen in de administratieve organisatie (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met key2control (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 12. Het uurtarief is maximaal € 115,- excl. BTW.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt bij voorkeur vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do.
Inmiddels werken veel medewerkers een flink deel van hun tijd op kantoor. Het is wenselijk dat de VIC-medewerker gemiddeld 1 à 2 dagen per week fysiek aanwezig is bij de Vervoerregio.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 2 augustus 2023 van 10 uur tot 16 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 augustus 2023. bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 26 juli 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.