Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 3 maanden geleden
2024-02-11

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
De Wmo afdeling valt onder het team zorg binnen het sociaal domein. Bij de gemeente Zoetermeer zijn wij met ongeveer 25 collega’s verantwoordelijk voor alle Wmo-aanvragen en bijbehorende werkzaamheden. In ons team heerst een leuke en gezellige sfeer. We kunnen op elkaar bouwen en hebben als gezamenlijk doel om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, dit doen we ook in samenwerking met onze collega’s van contractmanagement en beleid. Onze dienstverlening en klantgerichtheid staan hoog in het vaandel.

Hoe ziet jouw week eruit?

De werkweek is heel afwisselend. Op maandag krijg je jouw dossiers toebedeeld en plan je zelf je werk in voor die week. Zo bekijk je  welke huisbezoeken je gaat afleggen, welke je telefonisch kan afhandelen en wanneer je de administratie van de gesprekken en dossiers in orde maakt. Bij mensen die voor het eerst een aanvraag doen, ga je altijd op huisbezoek.

Opdracht
Doelstelling van de functie is: effectuering van de dienstverlening aan burgers van Zoetermeer op het gebied van individuele voorzieningen in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
Je bent een echte aanpakker, wat goed van pas komt gezien de hoeveelheid werk die er ligt. Je kunt zelfstandig werken, maar weet ook wanneer je hulp moet inschakelen. Je hebt het vermogen om je in te leven in de situatie van jouw cliënten en de juiste combinatie van voorzieningen voor hen te regelen. Je beschikt over ruime kennis van de specifieke omstandigheden van mensen met een beperking en hebt technisch inzicht. Tegelijkertijd laat je je niet overdonderen en ben je resoluut maar tactvol als je voorzieningen moet weigeren. Je bent stressbestendig, creatief en overtuigend wanneer dat nodig is. Je kunt goed omgaan met beperkingen en houdt altijd rekening met wat er mogelijk is. Je bent professioneel en empathisch en weet duidelijk je grenzen aan te geven. Je hebt je werklast op orde, behoudt overzicht en kunt goed prioriteiten stellen. Je legt zorgvuldig en volledig gegevens van klanten vast in het CRM-systeem Suite.

Hoofdtaken:
–   Analyse maken van de mogelijkheden en beperkingen van cliënt om problemen zelf of met hulp van het eigen netwerk op te lossen. Daarbij rekening houden met medische, psychiatrische en psycho-sociale aspecten;
–   Analyse maken of de problemen kunnen worden opgelost met algemene of collectieve voorzieningen;
–   Opstellen van indicatierapporten en beschikkingen;
–   Beoordelen van adviezen van externe medische adviseurs;
–   Bewaken voortgang procedures en levertijden;
–   Ontvangen en bezoeken van cliënten die een beroep doen op Wmo voorzieningen;
–   Het leuk vinden om input te leveren aan lopende projecten en verbeter initiatieven binnen de afdeling zoals procesoptimalisatie en mede inwerken van trainees of nieuwe collega’s is een pré.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij);
2. Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Juridisch Kwaliteitsmedewerker Sociale Dienstverlening of (para)medisch;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als WMO consulent;

Gunningscriteria te boordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als WMO consulent (30 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de WMO binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met GWS – Suite4Zorg (duidelijk benoemd in het cv) (20 punten); 
7. Maximaal uurtarief van €80,- incl. reiskosten, fee Flextender en excl. BTW (15 punten); 
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het voeren van gesprekken met zorgaanbieders (10 punten).

Competenties
–   Daadkrachtig; 
–   Neemt initiatief; 
–   Zelfstandigheid; 
–   Besluitvaardig; 
–   Klantgerichtheid; 
–   Inlevingsvermogen; 
–   Creativiteit; 
–   Verbindend; 
–   Analytisch; 
–   Flexibel; 
–   Resultaat gericht; 
–   Empathisch; 
–   Verbindend; 
–   Professioneel.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

36 uur, 9 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.