Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 6 maanden geleden
2023-11-12

Organisatie
Geef samen met Soest een impuls aan de fysieke leefomgeving van de gemeente Soest!

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke opgaven in het fysiek domein. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. We werken aan een ambitieuze woonopgave als vliegwiel voor economie en maatschappelijke ontwikkelingen, aan de uitwerking van de omgevingsvisie in diverse omgevingsprogramma’s, aan een scala aan grote en kleinere bouwprojecten van planvorming tot vergunningverlening en uitvoering. En nog veel meer.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Jouw doel als accountmanager en beleidsadviseur is om het goede ondernemersklimaat te behouden en te versterken voor alle ondernemers in Soest. Het accountmanager schap richt zich met name op de bedrijven. Je wordt betrokken bij veel (ruimtelijke) ontwikkelingen in Soest en je adviseert over de economische consequenties. Je signaleert en analyseert ontwikkelingen binnen het taakveld economische zaken. Als beleidsadviseur economische zaken zet jij de strategische lijnen uit en ben je de trekker in verschillende projecten. De projecten variëren van het ontwikkelen van beleid  tot het hands-on uitvoeren van het beleid en het onderhouden van bedrijfscontacten.

Als adviseur breng je het belang van Economische Zaken onder de aandacht bij collega’s en/of het bestuur en je weet  het bestuur hiervoor te enthousiasmeren. Binnen de gemeente Soest werk je intensief samen met jouw directe collega’s, beleidsadviseurs die werken aan de andere economische dossiers, zoals winkelgebieden en recreatie & toerisme. Op diverse thema’s werk je nauw samen met collega-beleidsadviseurs van onder andere wonen, mobiliteit en energietransitie.

Onze ideale Beleidsadviseur Economische Zaken beschikt over een goed cijfermatig inzicht, analytische vaardigheden en een economische achtergrond. Je bent ondernemend, proactief en pakt een actieve rol bij aanvragen die uit de markt komen. Je legt soepel verbinding met collega’s, bestuurders, partners (zoals diverse ondernemersplatformen) en inwoners. Binnen jouw vakgebied weet je wat de actuele trends en ontwikkelingen zijn en heb je een visie op voor de functie relevante thema´s zoals de ontwikkelingen rondom bedrijventerreinen. Je bent iemand die kansen signaleert en daarop inspeelt door mensen te enthousiasmeren en te mobiliseren om thema’s om te zetten in concrete acties.

Vereisten / knock-outcriteria1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting economie;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur economie of direct betrokken bij het beheer en vormgeven van de ruimtelijke advisering binnen een gemeente.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werk ervaring met het vakgebied economische zaken en aanpalende beleidsterreinen zoals ruimtelijke ordening ten behoeve van de ontwikkelingen rondom bedrijventerreinen en leefbaarheid van winkelcentra (benoem hiervan minimaal 1 concreet voorbeeld in het cv) (30 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als beleidsadviseur economie of direct betrokken bij het beheer en vormgeven van de ruimtelijke advisering binnen een gemeente; (20 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met integraal en projectmatig werken binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
6. Uiterlijk beschikbaar per 11 december 2023 voor tenminste 24 uur per week. (25 punten)
7. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijdse interesse na 1040 gewerkt uren kosteloos bij de opdrachtgever in dienst te treden. (5 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
proactieve grondhouding;
goede communicatieve vaardigheden.
– analytisch.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van 27 november 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 14 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 8 november 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 9 november 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 november 2023, 09:00 uur Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12, 24 tot 32 uur uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.