Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 8 maanden geleden
2023-08-27

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit drie teams: Participatie, Maatschappelijke Ondersteuning en het Bedrijfsbureau. Het Steunpunt Gedupeerden Toeslagenaffaire Pijnacker-Nootdorp valt hier ook onder. Het Steunpunt is er voor alle gedupeerden van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente. Voor hun (minderjarige en meerderjarige) kinderen. En voor hun ex-partners en nabestaanden. Het steunpunt biedt een luisterend oor én helpt hen verder met vragen of problemen op alle levensgebieden. Te denken valt aan hulp bij dagbesteding, opleiding en werk. Huisvestingsvraagstukken. Geestelijke en lichamelijke klachten en traumaverwerking. Afhandeling van schulden of hulp bij financiën. Opvoedondersteuning en relatiegesprekken. En natuurlijk de contacten met de Belastingdienst. Het doel is -in opdracht van het Rijk- de gedupeerden te ondersteunen bij hun herstel en het inrichten en oppakken van het normale (gezins-)leven.

Opdracht
Als administratief medewerker steunpunt gedupeerden ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van allerhande administratieve taken in het kader van de Wet Hersteloperatie Toeslagen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Het verwerken van digitale berichten (berichtenverkeer)
  • Het verwerken van betaalopdrachten
  • Het plannen van afspraken
  • Het opstellen en versturen van brieven
  • Het verspreiden van foldermateriaal, flyers en posters
  • Het administratief ondersteunen van de financieel specialisten bij het opzetten of afwikkelen van schuldhulpverleningstrajecten
  • Notulen opstellen en verwerken

Je biedt hiermee ondersteuning aan het team Steunpunt Gedupeerden Pijnacker-Nootdorp, bestaande uit twee maatschappelijk werkers, een maatschappelijk werker kindregeling en twee financieel specialisten. Je komt in een professioneel en hecht team te werken. Samen werken jullie aan de brede ondersteuning van gedupeerden, kinderen en ex-partners en nabestaanden, met als doel herstel, en dus een veilig en prettig (gezins-)leven. Je werkt volledig op het gemeentekantoor in Pijnacker.

Een van de belangrijkste opgaven die gemeenten hebben ten aanzien van de Hersteloperatie Toeslagen, is het herstellen van het vertrouwen in de overheid. Jouw rol hierin is cruciaal. Je bent dan ook bovengemiddeld begaan met de doelgroep van het steunpunt, en neemt hen als uitgangspunt bij alles wat je doet en hoe je dat doet. Dat betekent dus ook dat je pro-actief en zorgvuldig bent. Dat je actief meedenkt en ‘doet wat nodig is’. Dat je een zelfstandige samenwerker bent. En boven alles dat je plezier haalt uit een bijdrage leveren aan deze uitdagende opgave, ook wanneer het een keer anders loopt dan je bedacht had.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
4. Bereidheid om volledig op kantoor te werken;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als administratief medewerker binnen het sociaal domein bij een gemeente;

Gunningscriteria (weging)
6. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met Office 365, word en excel (geef een duidelijk voorbeeld in het cv) (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als administratief medewerker binnen het sociaal domein bij een gemeente (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het werken voor gedupeerden van de toeslagenaffaire en/of hun kinderen/ ex partners / nabestaanden (geef een duidelijk voorbeeld in het cv) (25 punten);
9. Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van administratief/secretarieel (20 punten); 
10. Aantoonbare werkervaring en/of kennis van Civision en/of Stratech (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. De eerste beoordelingsfase wordt door Flextender uitgevoerd.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria door de opdrachtgever. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

  • Groot empathisch vermogen;
  • Stressbestendig;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Betrouwbaar;
  • Geduldig;
  • Vraag-, resultaat- en klantgericht
  • Zelfstandig en pro-actief
  • Samenwerker

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

16 tot 24 uur, 6 maanden, MBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.