Job Location
Noord-Holland
Posted Date Geplaatst 6 maanden geleden
2023-11-07

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Over het team
Binnen het team Vastgoed werken zo’n 12 medewerkers aan het zo goed mogelijk beheren van gemeentelijk vastgoed en gronden. Denk hierbij aan onderhoud en opstellen van (verkoop) overeenkomsten van ons (maatschappelijk) vastgoed, maar ook het beheren en faciliteren van het eigen gebruik van onze panden. Het team is zelf ook nog in ontwikkeling en daarmee ook flexibel bij de uitvoering van taken. Het team zet zich in samenspraak met andere teams in voor de ontwikkelingen in het fysieke domein.

Opdracht
Vind je het belangrijk dat afspraken over gemeentelijke eigendommen en ruimtelijke ontwikkelingen goed juridisch worden vastgelegd? Houd je er van om het ene moment bezig te zijn met een ontwikkelproject en het andere moment met het verkopen van gemeentelijk bezit?

Kijk je graag over de grenzen van je eigen werkveld heen? En houd je er van om zaken gestructureerd aan te pakken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor het team Vastgoed zijn we op zoek naar een adviseur grondzaken voor 36 uur per week.

Als adviseur neem jij deel aan  gebieds- en vastgoedontwikkeling projecten bij de gemeente. Jouw werk is een combinatie van publiek- en privaatrecht, waardoor het belangrijk is dat je goed zicht hebt op wat privaatrechtelijk mogelijk is en wat er publiekrechtelijk is toegestaan. Zo ben je een sterke gesprekspartner voor projectleiders, woningbouwcorporaties, planeconomen en ondernemers.

Daarnaastadviseer je bij ruimtelijke initiatieven en projecten over kosten, gronduitgifte, grondbeheer en -verwerving;

  • adviseer je zowel collega’s (ambtelijk) als het college en de gemeenteraad (bestuurlijk) op het gebied van vastgoed, grondzaken en privaatrecht;
  • stel je intentie, anterieure- en koopovereenkomsten voor grondverwerving, – uitgifte en gebiedsontwikkeling op;
  • adviseer je bij diverse grondzaken gerelateerde projecten, zoals snippergroenprojecten;
  • leid je onderhandelingen met projectmanagers, woningbouwcorporaties en ondernemers in goede banen;
  • adviseer je planeconomen en projectleiders op het vlak van gebiedsontwikkeling;
  • verwerf of verkoop je onroerende zaken in het kader van planexploitaties of de betreffende strategische aankopen;
  • bepaal je bij verkoop de verkoopstrategie, waarbij uitgangspunt is dat openbaar en transparant wordt verkocht, en ben je verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan.
  • stel je de daarbij behorende overeenkomsten en (college-/raads) voorstellen op;
  • formuleer je de opdrachten aan andere teams (zoals bodemonderzoeken en tekenopdrachten) en aan externe partijen (bijvoorbeeld taxaties);
  • beoordeel je de offertes en begeleid je de afhandeling.

Competenties

  • Je hebt een afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en werkervaring met de Wet Ruimtelijke Ordening, Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) en onteigeningswet;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met de gevolgen van het DIDAM arrest;
  • Je kunt goed zelfstandig werken, neemt graag de regie en weet anderen daarbij te betrekken;
  • Je hebt een projectmatige werkaanpak, je kunt goed plannen, coördineren en prioriteiten stellen;
  • Je bent diplomatiek en je hebt een goed gevoel voor politieke en maatschappelijke verhoudingen;
  • Je ziet kansen, bent ondernemend en creatief en komt met pragmatische oplossingen;
  • Je bent klantgericht naar de in- en externe opdrachtgevers, maar ook een stevige onderhandelaar;
  • Je hebt een enthousiaste, initiërende en pragmatische werkhouding en bent accuraat en stressbestendig.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Een maximum uurtarief van € 112,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
3. Aantoonbare werkervaring als adviseur grondzaken bij een gemeente.

Gunningscriteria (weging)
4. Afgeronde hbo opleiding Nederlands Recht (25 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur grondaken bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Wet Ruimtelijke Ordening, WVG en Onteigeningswet (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van anterieure overeenkomsten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

20 uur, 6 maanden, HBO, Noord-Holland, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.