Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 9 maanden geleden
2023-08-03

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
In een dienstverlenende organisatie zijn mensen de belangrijkste bepalende factor voor het leveren van kwaliteit. Team Organisatieadvies werkt met zo’n 15 collega’s aan de optimale inzet van die factor. We verzorgen de personeels- en salarisadministratie, recruitment en geven bedrijfskundig en HR-advies. Met als doel bekwame, bevlogen en buitengewone medewerkers, die elke dag weer willen doen wat nodig is voor een goed leven in Zeist voor onze inwoners.

Opdracht
De constante ontwikkeling van mensen, en daarmee onze organisatie, is ons fundament. Dat betekent niet steeds meer en meer doen, maar voortdurend aanpassen aan het hebben van waarde in de context van het moment. De wijze waarop onze omgeving onze toegevoegde waarde ervaart, is ons recht van voortbestaan. Het bevorderen van de leercultuur is dan ook in Zeist een belangrijk speerpunt van HR-beleid.

Gemeente Zeist is een organisatie die informeel leren (werkplekleren) hoog in het vaandel heeft staan en dat wil versterken de komende tijd. Daarnaast hebben we een prachtig instrument: de Zeist Academie. Een online leerplatform, dat onze medewerkers diverse mogelijkheden biedt voor opleiden en ontwikkelen. Van e-learning tot workshop, van interne opleiding tot externe training. Voor een deel worden de activiteiten dus ontwikkeld en verzorgd door eigen interne trainers. Daar zijn we trots op. In onze organisatie is veel kennis en zijn veel vaardigheden beschikbaar, dus we staan te juichen als onze collega’s dat ook willen delen. Maar we kopen ook trainingen in van verschillende externe aanbieders en werken samen met collega-gemeentes en het A & O fonds, de opleider van de Vereniging Nederlandse Gemeenten. Zeist Academie biedt veel mogelijkheden, waar we nog veel meer gebruik van kunnen maken!

Het bevorderen van de leercultuur in Zeist verdient een boost over verschillende lijnen. Daar hebben we jou voor nodig! In deze opdracht heb je een aantal focuspunten:

  • Meedenken in onze visie op leren en ontwikkelen; hoe we leren op individueel niveau verbinden aan wat we gezamenlijk als gemeente bereiken, hoe het bijdraagt aan bevlogen werken en hoe we daar meer tijd voor kunnen en gaan maken
  • Zorgen voor de ontwikkeling van de inhoud en kwaliteit van onze leerlijnen in de Zeist Academie, die gevuld kunnen worden met klassikale leervormen, maar ook met content die de Online Academie biedt.
  • Interventies ontwikkelen die bijdragen aan de ontwikkelingen die wij willen en/of moeten doormaken als organisatie. Denk hierbij aan thema’s zoals Anders (samen)werken door de Omgevingswet, Dienstverlening, Participatie, maar ook ‘leren van ervaringen’ en …
  • Coördineren van en bijdragen aan het creatieve proces; 
    • bijdragen vanuit jouw ruime ervaring + kennis van leren + creativiteit aan aantrekkelijke en effectieve klassikale leeractiviteiten/leervormen ontwikkelen (voor in de Zeist Academie), waardoor het ‘leren voor en leren door’ steeds sterker wordt.
    • samenstellen van het opleidingsaanbod (zowel intern als extern gevuld) en het organiseren van de uitvoering (en eventuele inkoop) hiervan.

Prachtig verwoord allemaal, maar nu even concreet: wanneer worden wij heel blij van jou? Het creëren van een pool van eigen intervisiebegeleiders; het nóg veel beter maken van de sessies in ons unieke onboardingsprogramma; het vertalen van de vraag achter de vraag in de opleidingsbehoefte van bijvoorbeeld team Samen Leven naar een concrete stap; een grote en een kleine interventie bedenken (samen met de betrokken collega’s uiteraard) om ervoor te zorgen dat het Zaaksysteem wordt gebruikt op manier waarvan wij denken dat dat nodig is; werkateliers organiseren waardoor medewerkers zich geroepen voelen om een skill of hun kennis over hun vakgebied in een gave training of inspirerende workshop voor collega’s om te zetten; samen met betrokken strategen, MT’ers en/of DT’ers de vinger leggen op hoe mensen zich meer in staat kunnen voelen om tijd te maken voor leren… het is maar een greep uit de diverse behoeften en wensen. Genoeg te doen dus!

Je werkt gemakkelijk met een LMS en weet dit middel goed in te zetten in de doelen die wij hebben. Jij bent dan ook de accountmanager voor onze partner Online Academie. Door het zijn van de netwerker die jij bent, weet jij ook de best passende externe opleiders en aanbieders aan ons te binden en onderhandel jij (samen met de teammanager Organisatieadvies) scherpe overeenkomsten.

Jij brengt een bak aan ervaring mee waardoor je ziet wat we moeten (blijven) doen, om het leren & ontwikkelen aan de orde van de dag te laten zijn. Jij activeert Gemeente Zeist hierin en helpt ons verder, door continu in verbinding te staan met de organisatie. Je bent analytisch én slagvaardig en weet door jouw sociale souplesse onze collega’s aan het roer te zetten van hun eigen én onze gezamenlijke ontwikkeling.

Alleen zo kunnen wij onze beste bijdrage leveren aan een goed leven in Zeist én kunnen wij ons onderscheiden als aantrekkelijke werkgever.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 werkervaring als allround adviseur op gebied van opleidingskunde/leren en ontwikkelen/onderwijskunde;
3. Aantoonbare werkervaring met strategische advisering aan directieteams/management/bestuur;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar substantiële bijdrage geleverd aan leerrendement door het ontwikkelen van interventies en/of leervormen (benoem dit in de cv en motivatiebrief) (25 punten);
5. De kandidaat heeft een opleidingskundige achtergrond door afgeronde opleiding (minimaal hbo niveau) op het gebied van leren en ontwikkelen (20 punten) ;
6. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als allround adviseur op gebied van opleidingskunde/ onderwijs/leren en ontwikkelen (25 punten);
7. Aantoonbaar aanvullende kennis en/of ervaring op het gebied van blended learning en leermanagement systemen blijkend uit in cv gespecificeerde resultaten; (15 punten)
8. Minimaal 3 jaar ervaring als opleidingsadviseur binnen een gemeente of andere (semi) overheidsinstelling (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • strategische visie;
  • creativiteit;
  • analytisch vermogen;
  • daadkracht;
  • samenwerken.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Voor deze functie is een maximaal uurtarief van €100,- vastegesteld, dit is exclusief BTW en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon- en werkverkeer.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 11 augustus of dinsdag 15 augustus 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 augustus 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 1 augustus 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 3 augustus 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 4 augustus 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 20 uur uur, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht, WO

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.