Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-15

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Als adviseur openbare orde en veiligheid (OOV’er) zet je je in voor de veiligheid van de inwoners, ondernemers en organisaties in Soest. Hierbij richt jij je op de sociale veiligheidskant, omdat de fysieke veiligheid al bij je collega-adviseur crisisbeheersing is belegd.

De functie richt zich onder andere op het bestrijden van ondermijnende criminaliteit. Daarbij is, in samenwerking met de 4 andere gemeenten van het basisteam, net een nieuw Integraal Veiligheidsplan opgesteld, waarbij de focus bij het thema ondermijning ligt op bedrijventerreinen. Ook de aanpak van mensenhandel is een speerpunt in het IVP. Voor beide onderwerpen moeten nog (tweejaarlijkse) uitwerkingsprogramma’s worden opgesteld. De gemeente Soest is samen met Baarn binnen het basisteam BES verantwoordelijk voor het taakaccent ondermijning in het IVP.

Je bent voorzitter van het lokale ondermijningsoverleg. Daarnaast ben je gemeentelijk regisseur bij RIEC-casuïstiek. Ook vertegenwoordig je de gemeente in regionale overleggen op het gebied van ondermijning (AVO driehoek BES en mogelijk AVO DVC). Met betrekking tot mensenhandel ben je de aandachtsfunctionaris binnen de organisatie. Je brengt het onderwerp onder de aandacht bij medewerkers, inwoners en ketenpartners, verzamelt signalen en coördineert eventueel interventies. Samen met het team Handhaving heb je het onderwerp ‘veiligheid bij de horeca’ onder je hoede. Er moet een nieuw horeca-convenant worden afgesloten met Koninklijke Horeca Nederland, dat vooral ziet op de sluitingstijden. Een belangrijke taak ligt er bij jou om de samenwerking tussen gemeente en ketenpartners als politie en jongerenwerk te stroomlijnen. Op dit moment is niet bij iedereen duidelijk wat er van elkaar verwacht wordt en kan worden. Deze wensen moeten worden geïnventariseerd en er moeten onderlinge werkafspraken worden vastgelegd die iedereen onderschrijft.

Verder ben je de belangrijkste adviseur van de burgemeester met betrekking tot het inzetten van zijn bestuurlijke bevoegdheden op het gebied van de openbare orde. Dit geldt voor de bevoegdheden uit de APV, maar ook voor de bevoegdheden van de Gemeentewet. Je draait mee in een periodiek bereikbaarheidspiket, van ongeveer één week per maand.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Uurtarief van maximaal €110 exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
2. Aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker OOV binnen een gemeentelijke instelling;
3. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Beleidsmedewerker OOV binnen minimaal 2 verschillende gemeentelijke instellingen (40 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als beleidsmedewerker binnen OOV (30 punten);
6.  Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het samenwerken met diverse partners in regionaal verband op het gebied van OOV (duidelijk weergeven in het cv middels een toelichting, de diverse partners dienen in het cv benoemd te worden) (20 punten);
7. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2023 voor 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief verlengingen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Adviseren
  • Netwerken en samenwerken
  • Resultaatgericht
  • Daadkracht
  • Argumenteren en beïnvloeden.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg)

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op in de week van 23 oktober 2023. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 12 oktober 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 13 oktober 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 16 oktober 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 24 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.