Job Location
Noord-Holland
Posted Date Geplaatst 9 maanden geleden
2023-08-27

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen

Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven. De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda. Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Gemeente Hilversum is op zoek naar twee adviseurs projectbeheersing / planners voor twee specifieke projecten:
1. Stationsgebied – 20 uur/week
2. Arenapark/Sportpark – 16 uur/week

 Omschrijving Project Stationsgebied
Het stationsgebied van Hilversum staat de komende jaren voor een grote transformatie, onder meer door het bouwen van een ondergrondse fietsenstalling, een uitbreiding van de stationshal, een tijdelijk en nieuw busstation, het (doen) realiseren van diverse (woning-)bouwblokken, het verleggen van de centrumring en het opnieuw inrichten van de openbare ruimte. Nu komen we in de fase waarin diverse projecten de uitvoeringsfase in gaan. De Uitvoeringsnota Stationsgebied geeft concreet vorm aan de manier waarop tot 2030 wordt gewerkt aan de ambities van het stationsgebied. Er wordt gewerkt aan een nieuw bestemmingsplan, dat deze ontwikkelingen mogelijk maakt. Dit bestemmingsplan ligt momenteel bij de Raad van State. Intussen wordt er gewerkt aan de eerste gronduitgifte en ontwerpen van de openbare ruimte. De eerste deelprojecten passend binnen het vigerende bestemmingsplan worden reeds uitgevoerd. Voor meer informatie wordt verwezen naar: www.stationshart.nl.

Omschrijving Project Arenapark/Sportpark
Op dit moment is het Arenapark vooral een kantorenpark. Voor het gebied heeft de gemeenteraad recent het Stedenbouwkundig plan Sportpark vastgesteld. De komende jaren verandert het Arenapark in een sportieve en groene buurt. Deze moderne, nieuwe buurt in Hilversum wordt een levendige plek waar Hilversummers komen om te sporten. Maar ook een plek waar mensen graag wonen, bedrijven zich willen vestigen en waar talent kan leren. Het nieuwbouwprogramma omvat 850 tot 900 woningen en 70.000m2 extra ruimte om te ondernemen. Ook worden allerlei voorzieningen gebouwd. Er is in totaal 37.000m2 ruimte voor onder andere sport, onderwijs en een hotel en 6.000m2 voor kleinschalige voorzieningen. Daarnaast omvat het plan een OV-knooppunt (met een spooronderdoorgang en verplaatst station), waarvoor een planstudie zal starten.  Voor meer informatie wordt verwezen naar: www.bouwenaanhilversum.nl/sportpark.

Voor beide projecten zijn wij op zoek naar een adviseur projectbeheersing / planner.

Werkzaamheden
De adviseur projectbeheersing / planner is verantwoordelijk voor de planning en het risicomanagement van het project. De werkzaamheden bestaan uit het opstellen en bijhouden van de projectfasering, de projectplanning en detailplanningen. Keuzes en consequenties inzichtelijk te maken, te verbeteren, te monitoren, te sturen, te signaleren en bij te stellen. Je werkt nauw samen met de projectleiders en vakspecialisten binnen het projectteam voor het opstellen, optimaliseren en actualiseren van de planningen.Daarnaast is de adviseur projectbeheersing verantwoordelijk voor het risicomanagement; regulier risicosessies organiseren en begeleiden, het risicodossier opstellen en bewaken en actief sturen op de beheersmaatregelen.

Tot slot ben je als adviseur projectbeheersing verantwoordelijk voor de coördinatie van de werkgroep projectbeheersing & financiën en neem je actief deel aan het projectteamoverleg.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden:
– Het opstellen en actualiseren van de projectfasering, projectplanning en deelplanningen;
– Proactief adviseren over de voortgang en resultaten van projecten, projectonderdelen, producten en activiteiten;
– Bewaken van mijlpalen, cruciale relaties, randvoorwaardelijkheden en hun risico’s;
– Het bijdragen aan een heldere communicatie van de integrale planning om bestuur, inwoners en andere stakeholders te kunnen informeren;
– Het organiseren en begeleiden van risicosessies;
_ Het opstellen en bewaken van het risicodossier;
– Het opstellen van (voortgangs-)rapportages;

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een motivatie waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat (benoem duidelijk in de motivatie naar welke opdracht de voorkeur uit gaat);
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, bij voorkeur bouwtechnisch of civieltechnisch;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur projectbeheersing en planning voor gemeentelijke overheidsprojecten (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk verkeer;
5. De kandidaat is bereidt minimaal 75% van de werktijd op kantoor aanwezig zijn (voor het project Stationsgebied is de maandag een vaste dag).

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van planningen en projectbeheersing voor (multidisciplinaire) binnenstedelijke gebiedsontwikkelingsprojecten (40 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in samenwerking met ProRail en NS (benoem duidelijk in het cv waar deze samenwerking tot stand is gekomen) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met de planningssoftware: MS-projecten of Primavera (benoem duidelijk waar de werkervaring is opgedaan) (20 punten);
10. Uiterlijk beschikbaar per maandag 18 september 2023 voor tenminste 16 uur per week (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. Geef de motivatie per project aan. Of voor één van de projecten.

Competenties
– Plannen en organiseren;
– Samenwerken;
– Zelfstandig;
– Overtuigingskracht;
– Proactief signaleren en oppakken;
– Communicatief vaardig;
– Klant- en service gericht;
– Overzicht kunnen bewaren;
– Met tegengestelde belangen kunnen omgaan;
– Resultaat- en Oplossingsgericht;
– Flexibel;
– Nauwkeurig;
– Stressbestendig.

 Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
Maandag (project Stationsgebied), overige werkdagen in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 31 augustus 2023 van 14.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 augustus 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
– De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
– Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
– We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
– ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
– Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 24 augustus, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 25 augustus 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 28 augustus 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 16-20 uur, HBO, Noord-Holland, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.