Job Location
Drenthe
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-18

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen geeft met ruim 750 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.dewoldenhoogeveen.nl!

Opdracht
Voor beide gemeenten en de samenwerkingsorganisatie geef je leiding aan de afdeling Financiën en het team Rapportage.

De afdeling Financiën bestaat uit twee teams: Financieel advies, waaraan je rechtstreeks leidinggeeft en Financiële administratie die onder leiding staat van een teamleider. Je geeft daarnaast leiding aan het team Rapportage, die belast is met regie en ontwikkeling van onder meer de P&C-cycli.

Je bent proceseigenaar voor het proces van financiële beleidsadvisering en -evaluatie. Daarnaast ben je proceseigenaar van de P&C-cycli van De Wolden, Hoogeveen en de SWO zelf. Hierbij hoort dat je regelmatig deelneemt aan de financiële overleggen met de wethouders financiën. Zo zie je toe op tijdige, professionele advisering door jouw medewerkers in de financiële overleggen. Je bewaakt de voortgang van verschillende acties en zorgt dat er samenhang is in de acties en adviseert waar nodig over de prioritering in de acties. Onderdeel van de P&C-cycli zijn de jaarrekeningen. Je verzorgt de afstemming op hoofdlijnen met de accountant.

Je bent verantwoordelijk voor de goede performance van de teams. Financiën is belangrijk voor budgethouders, voor directie en voor de besturen van de SWO, Hoogeveen en De Wolden.

De taken moeten klantgericht en professioneel worden uitgevoerd met ruimte voor de menselijke maat en met humor.

Je bent verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de afdeling. We willen met een nieuw élan aan de slag en bouwen aan een duidelijke taakverdeling en onderlinge samenwerking. Ook willen we vorm geven aan het procesgericht en ontwikkelgericht werken. Je hebt een voorbeeldrol als het gaat om verbinding leggen, verantwoordelijkheid nemen en de menselijke maat. Je neemt je mensen mee in de organisatieontwikkelingen van de SWO en je hebt een visie op financiën van de toekomst.

Je houdt je actief bezig met het door ontwikkelen van de gemeentelijke financiële functie, zowel ten aanzien van administratieve processen als politieke-bestuurlijke advisering inzake financiële issues en strategieën. Je zorgt voor een formatie, bezetting en tooling die jouw visie gaat realiseren. Je brengt meer externe oriëntatie door je contacten met stakeholders, zoals andere gemeenten en de VNG.

Overige werkzaamheden zijn:
– Actieve bijdrage aan integrale bedrijfsvoering van de eenheid en organisatie als afdelingshoofd Financiën in het MT;
– Organisatie brede kijk ontwikkelen en behouden;
– Verbinding leggen tussen organisatieontwikkeling en mensen/teams (inleven, meedenken, kaders ontwikkelen en handhaven);
– Leiding nemen in organisatie brede (ontwikkel)projecten;
– Inzet op tactisch en strategisch niveau, inclusief het delen van jouw visie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bestuurskunde/overheidsmanagement;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met overheids- of gemeentefinanciën en de P&C cyclus;
3. Aantoonbaar in het bezit van het certificaat PSM I (Professional Scrum Master I) (benoem dit in het cv);
4. Maximaal uurtarief van €108,00 exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk en Fee Flextender;
5. De kandidaat is bereid om per 01-09-2024, kosteloos, in dienst te treden bij de Samenwerkingsorganisatie de Wolden Hoogeveen. De aanbieder vrijwaart de kandidaat van concurrentie- en/of relatiebeding direct na afloop van de inhuurperiode.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met begeleiding/coaching trajecten t.b.v. teamontwikkeling binnen de gemeentelijke overheid (30punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met procesoptimalisatie trajecten en procesinnovaties binnen de gemeentelijke overheid (30 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met adviseren op strategisch niveau naar directie/management (20 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als leidinggevende van een team financiën (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Analytisch;
– Bestuurlijke sensitiviteit;
– Communicatief vaardig;
– Leiderschap.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek (maximaal 3). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja, beperkt en in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 18 oktober 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 18 oktober 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 19 oktober 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

36 uur, Drenthe, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, tot 1 september 2024, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.