Job Location
Noord-Holland
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-11

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

In Juli heeft de gemeenteraad van Wijdemeren het voornemen uitgesproken om te komen tot een bestuurlijke fusie met een van de omliggende gemeenten. Belangrijk doel van de gemeenteraad daarbij is om de dienstverlening naar de inwoners en de bedrijven te verbeteren en om financieel gezond te zijn. En om te kunnen voldoen aan de verschillende maatschappelijke opgaven, zoals energietransitie, woningbouw, leefbaarheid en bereikbaarheid.

Opdracht
Als ambtelijk secretaris werk je voor en met de OR. De OR is een enthousiaste groep van 7 medewerkers uit alle delen van de organisatie. De sfeer is gezellig en collegiaal. Een groot deel van de OR leden is in maart nieuw in de OR gekomen. Het meeste contact heb je met het dagelijks bestuur van de OR die bestaat uit de voorzitter en de secretaris.

Mede als gevolg van het voorgenomen besluit van de gemeenteraad tot bestuurlijke fusie is de organisatie op dit moment in beweging. Een bestuurlijke fusie zal de komende tijd veel tijd en aandacht van de OR vragen. Naast de werkzaamheden vanuit het voorgenomen besluit, zijn er ook reguliere onderwerpen waarover de bestuurder het advies of de instemming van de OR nodig heeft. Zo lopen er nu bijvoorbeeld advies aanvragen over het Generatiepact, de OR-uren, Sport- en Vitaliteitsweek en Tijdelijke Organisatiestructuur tweede helft 2023.

De OR vergadert in ieder geval om de week op de donderdagmiddag, eens in de maand op dinsdagmiddag en niet tijdens de schoolvakanties en het zomerreces. De overige uren zijn flexibel in te vullen. Het is een kortdurende opdracht in afwachting van de werving van een vaste kandidaat, waarbij je wordt gevraagd om snel op een rijdende trein te kunnen springen. Ook werk je voor het Lokaal Overleg (LO) bestaande uit 2 externe vakbondsleden en 3 interne vakbondsleden. Het Lokaal Overleg komt gemiddeld 2x per jaar bij elkaar.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Beschikbaar op in ieder geval donderdagmiddag (om de week) en dinsdagmiddag (1x per maand) (benoem duidelijk in het cv de beschikbaarheid).

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ambtelijk secretaris (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden en verslag leggen van (bestuurlijke) vergaderingen (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van het schrijven van bestuurlijke voorstellen (maak dit duidelijk aantoonbaar met een voorbeeld in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in het werken met diverse digitale systemen (CRM, Sharepoint, etc.) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in een politiek bestuurlijke werkomgeving (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

16 uur, 3 maanden, HBO, Noord-Holland, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.