Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 11 maanden geleden
2023-07-05

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Opdracht
De vraag naar wonen, ook in Nieuwegein, is groot. Met de Omgevingsvisie en een sociaal woningbouwprogramma dragen we bij aan een mooi, sociaal en duurzaam Nieuwegein.

Als beleidsadviseur Wonen is het aan jou om de goede woning op de goede plaats te krijgen voor verschillende groep inwoners. Je werkzaamheden liggen op het snijvlak van het ruimtelijke en sociale domein. Je bent betrokken bij de actuele uitdagingen die op dit moment spelen op het gebied van de woonopgave, denk aan betaalbaar wonen, arbeidsmigranten, statushouders, maar ook bereid je de stad voor op de Omgevingswet met het omgevingsprogramma Wonen. Nieuwegein heeft ook een groeiend aantal ouderen, waaronder kwetsbare inwoners met behoefte aan zorg. Met het programma Woonwijs spelen we in op een combinaties van geschikte woningen met vormen van zorg. Het programma bevat activiteiten en projecten om oplossingen te realiseren voor deze vraag. Op https://www.nieuwegein.nl/wonen-en-leefomgeving/wonen-en-groen/woonbeleid vind je meer informatie over ons Woonbeleid en woningbouwprogramma.

Waar kom je te werken?
Nieuwegein is een veelzijdige en ambitieuze stad. Dit zie je terug in de organisatie, die werkt met de kernwaarden:
– Werken volgens de Bedoeling;
– 1-organisatie;
– Eigenaarschap.

We vinden (persoonlijke) ontwikkeling belangrijk. Gedurende je eerste maanden bespreken we waar je kwaliteiten en je ontwikkelwensen liggen.

Je thuisbasis is de afdeling Ruimtelijk Domein. Hier werken ruim 100 professionals enthousiast samen aan (horeca, duurzaamheid, erfgoed, stedenbouw, woon)beleid, omgeving & vergunningen en ruimtelijke projecten en programma’s. We werken hybride. Als je op het Stadskantoor werkt, kun je rekenen op een moderne werkplek in het centrum van Nieuwegein. 

Werkzaamheden
De diversiteit aan doelgroepen, partners en opgaven maakt jouw werkzaamheden breed en divers. Uiteraard doe je dit niet alleen en samen met je interne collega’s, met woningbouwcoöperaties, andere gemeenten en de provincie werk je aan:

  • het opstellen van beleid waarin je landelijke ontwikkelingen en regelgeving vertaalt naar de Nieuwegeinse situatie; Zo werk je mee aan het opstellen en uitvoeren van het omgevingsprogramma wonen;
  • het opstellen en vertalen van beleid naar concrete projecten en maatregelen zoals het opstellen van prestatieafspraken met de woningcorporaties en maatregelen om het middenhuur segment te reguleren;
  • regionale afstemming voor bijvoorbeeld de uitwerking van de Woondeal;
  • aan diverse projectgroepen, denk aan Woonwijs. Je borgt de gemaakte afspraken en stuurt de planontwikkeling bij als dat nodig is.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met het beleidsveld Wonen bij een overheidsorganisatie, woningbouwcorporatie of adviesbureau.

Gunningscriteria (weging)
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur Wonen in de afgelopen 5 jaar (50 punten);
3. Een afgeronde opleiding op WO niveau (evt. hbo bachelor) (25 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid en het vertalen naar concrete maatregelen en projecten binnen het beleidsveld Wonen (benoem een duidelijk voorbeeld in het cv) (20 punten);
5. Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– je bent vaardig in actief adviseren, zo nodig motiveren en overtuigen, vanuit de inhoud zowel mondeling als schriftelijk;
– Je bent een integraal werkende collega, toegankelijk, stressbestendig en flexibel.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de 10 geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 - 32 uur, 6 maanden, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht, WO

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.