Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 11 maanden geleden
2023-06-15

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
We zoeken tijdelijk een beleidsmedewerker met ervaring in het werkveld van Smart Mobility of mobiliteit die enthousiast en proactief met diverse samenwerkingspartners een duurzame gedragsverandering bij de reiziger kan vormgeven. De beleidsmedewerker fungeert als spil tussen de provincie en de verschillende samenwerkingspartners en is in staat om de interne belangen te vertalen naar de partners. Daarnaast  heeft hij of zij heeft een goed gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen, staat stevig in haar/zijn schoenen. Ook is hij of zij is goed in netwerken en samenwerken met diverse mensen.

Wat ga je doen:
Als beleidsmedewerker Smart Mobility  richt je je op het vormgeven van een duurzame gedragsverandering door middel van mobiliteitsmanagement. Je werkt in verschillende gebieden met diverse doelgroepen aan concrete alternatieven voor de reis van deur tot deur. Door proactief om te gaan met nieuwe mobiliteitsconcepten die op de markt komen, laten we ons niet meer verrassen door de onverwachte introductie van nieuwe mobiliteitsdiensten op straat. Jij speelt een actieve rol in de overgang naar deze nieuwe mobiliteitsdiensten Uiteindelijk draagt mobiliteitsmanagement bij aan de keuzemogelijkheden  van reiziger in een verkeersveilige, bereikbare en leefbare omgeving. Daarnaast vervul je de rol van verbinder tussen de provincie en Goedopweg. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen  van de belangen van de provincie  naar Goedopweg en het terugkoppelen van de beslissingen die Goedopweg neemt naar de verschillende programma’s binnen de provincie . Met andere worden je bent de schakel  die ervoor zorgt dat de belangen van beide partijen goed op elkaar afgestemd worden en dat de samenwerking goed verloopt.

De belangrijkste taken zijn:
– Je bent nauw betrokken bij de werkgeversaanpak en Mobility as a Service (MaaS);
– Je fungeert al verbinder tussen de provincie en Goedopweg;
– Je brengt interne en externe belangen in kaart, vertaalt deze en brengt ze in bij de Goedopweg of koppelt ze terug naar de verschillende programma’s binnen de provincie;
– Je stimuleert en faciliteert   innovatieve oplossingen in samenwerking met bedrijven, inwoners, overheden, kennisinstellingen en marktpartijen;
– Je deelt kennis over mobiliteitsmanagement-oplossingen binnen de provincie, samen met je partners;
– Je geeft concrete invulling aan projectplannen die binnen de beschikbare tijd, het budget en de nog te maken afspraken over (kosten)effectiviteit kunnen worden uitgevoerd.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker mobiliteit;
3. Aantoonbare werkervaring met smart mobility/ mobiliteitsmanagement;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinerende projectleidersrol in programma’s met diverse (markt) partijen;
5. Uurtarief maximaal €105 exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werkverkeer; 

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker mobiliteit (50 punten);
7. Aantoonbare kennis van duurzame gedragsverandering en innovaties op het gebied van Smart Mobility (noem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv) (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met smart mobility (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Persoonlijke eigenschappen:
– Je bent communicatief sterk, onderhoudt de relaties met de verschillende organisaties, bedrijven, inwoners, gemeenten, kennisinstellingen en marktpartijen;
– Je kan goed samenwerken met collega’s, (eventueel politiek en bestuurlijke personen) en externen, je bent proactief, flexibel, omgevingsbewust, een planner en organisator, en passend in het team;
– Je kan je goed inleven in de wensen en behoeften van onze doelgroepen (de reiziger);
– Je bent een verbinder maar hebt ook een hands-on mentaliteit, je pakt graag nieuwe projecten aan, en je bent leergierig zodat je je kunt ontwikkelen in je functie.
– Je hebt gevoel voor politiek- bestuurlijke verhoudingen, of beschikt de competenties deze te ontwikkelen;
– Je bent een spin in het web, neemt verantwoordelijkheid, weet overzicht te behouden en schrikt niet van deadlines.

Vaardigheden:
– Zelfstandig en pro actief functioneren in een team;
– Zeer goede sociale en communicatieve vaardigheden;
– In korte tijd zich eigen kunnen maken van de inhoud processen en relaties;
– Resultaatgericht handelen: plannen van zijn/haar werkzaamheden en afspraken maken over voortgang;
– Je werkt gebiedsgericht en je ontwikkelt, samen met collega’s van Smart Mobility en andere programma’s, instrumenten en richtlijnen om als provincie gereed te zijn voor de toekomstige mobiliteit.

Vakkennis:
Kennis van het inhoudelijk vakgebied van Smart Mobility en mobiliteitsmanagement;
Bekend met het inpassen van gedragsalternatieven in het huidige mobiliteitssysteem;
Bekend met technologische innovaties op de mobiliteitsmarkt;
Bekend met de principes van projectmatig werken.

 Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Bandbreedte 90-105 euro.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  JA

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 21 juni 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
– De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
– Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
– Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 12 juni 2023, 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 13 juni 2023, 09:00 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 16 juni 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

20 - 24 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.