Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 10 maanden geleden
2023-08-03

Organisatie
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Baarn. Hier kun je je hart ophalen. Wij hebben ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert, korte lijnen met het bestuur en management en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
Als communicatieadviseur bij de gemeente Baarn heb je zowel een strategische, als deels uitvoerende rol. Je adviseert de organisatie en het college van B&W en je werkt aan interne en externe projecten en communicatiemiddelen. Specifiek adviseer je een wethouder op de portefeuilles dienstverlening en openbare ruimte en adviseer je de directie op het gebied van interne communicatie. Omdat je werkt in een compacte organisatie, krijg je te maken met alle aspecten van gemeentelijke communicatie; van meerjarige projecten zoals de doorontwikkeling van onze ambtelijke organisatie of het beheer van ons intranet tot kleinere projecten zoals het herinrichten van straten. In deze opdracht houd je, je bezig met de communicatie omtrent de verkiezingen in november. Voor de verkiezingen vertaal je de ambities van het college naar een strategisch advies en de praktische uitwerking hiervan. Vervolgens werk je met collega’s en externe partijen om de interne en externe communicatiemiddelen te ontwikkelen, te verspreiden en te evalueren. Om je werk te kunnen uitvoeren, werk je mee in het projectteam verkiezingen: een club met fijne en ambitieuze collega’s die zich met veel enthousiasme inzetten om deze verkiezingen in Baarn weer correct en transparant te laten verlopen. Het projectteam overlegt iedere woensdagochtend om de werkzaamheden op elkaar af te stemmen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding communicatie;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur aan een bestuur(ders) of een directieteam van een gemeentelijke organisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met communicatieprojecten op het gebied van verkiezingen;
4. Een maximaal uurtarief van €90,- exclusief btw, inclusief Fee Flextender en reiskosten woon- en werkverkeer;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatieadviseur BenW bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als interim communicatieadviseur op de gebieden Interne communicatie, bestuurscommunicatie en participatie (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als communicatie adviseur verkiezingen bij een gemeentelijke instelling (15 punten);
8. Beschikt over afgeronde cursussen/ opleidingen: Factor C en overheidscommunicatie (15 punten);
9. Beschikbaar per uiterlijk 1 september voor tenminste 24 uur per week (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
• Je bent in staat om de organisatie en het college van B&W gevraagd en ongevraagd te adviseren en te faciliteren om de communicatiedoelstellingen van de gemeente te realiseren;
• Je kunt goed schrijven en bent in staat om uitgebreide of complexe input om te zetten naar heldere boodschappen;
• Je bent goed in organiseren en laat je niet van de wijs brengen door piekdrukte of ad hoc werkzaamheden;

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 9 augustus 2023 van 10.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 augustus 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 2 augustus 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 3 augustus 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 4 augustus 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

18 tot 28 uur uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, tot en met 30 november 2023, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.