Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-09-27

Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo’n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.

Opdracht
Veenendaal werkt vanaf 2017 met een programma Energieneutraal Veenendaal (ENV) aan een energieneutrale gemeente in 2050. Integraal, met medewerkers vanuit de hele organisatie en met de vele stakeholders daarbuiten. . We komen steeds meer in een fase van uitvoering van concrete projecten en maatregelen, waarbij bewustwording nog steeds een rol blijft spelen.  Aan de hand van onze kanalenstrategie maak én plaats je activerende content voor online en offline kanalen, zoals de gemeentelijke socials, websites en drukwerk over alle facetten van ENV en Duurzaam Veenendaal. Je denkt in beelden, kunt je verplaatsen in de inwoners van Veenendaal en bent een kei in het maken van aansprekende, prikkelende en begrijpelijke content in tekst, beeld, video en geluid.

Je houdt grip op wat er gebeurt met je content: monitort op bereik en interactie, analyseert de data en rapporteert aan het team en de organisatie. De opgedane kennis gebruik je om het de volgende keer nóg beter te doen. Je weet ingewikkelde, vakinhoudelijke informatie te vertalen naar begrijpelijke en toegankelijke content, waarmee we iedereen in Veenendaal zo goed mogelijk bereiken en helpen.

Je adviseert (gevraagd of pro-actief) je collega’s van ENV en communicatie over de creatieve vertaling van de boodschap naar de verschillende kanalen. Dat alles in de stijl van de gemeente.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in de richting van Communicatie of Media Design;
2. Aantoonbare werkervaring als communicatie medewerker / content creator;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met het maken en bewerken van foto en video (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het maken van content voor online kanalen als Instagram, Facebook, Linkedin, Twitter en Youtube (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met CMS (typo3) (15 punten);
6. Aantoonbare kennis van UX, B1, GA4 en WCAG2.1 (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
– Nauwkeurig;
– Gedetailleerd;
– Communicatief vaardig;
– Redactioneel vaardig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

20 tot 24 uur, 3 maanden, MBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.