Job Location
Noord-Holland
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-17

Organisatie
Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.
Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.

De gemeente heeft ongeveer 59.000 inwoners. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten. Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Over het team Schuldhulpverlening
We zijn een relatief nieuw team binnen de gemeente Gooise Meren. Een belangrijke taak is het doorontwikkelen van schuldhulpverlening en beter vindbaar te zijn binnen de gemeente Gooise Meren zodat inwoners met financiële vragen ons makkelijker weten te vinden.
Wij voeren Fase I van de schuldhulpverlening uit en onze samenwerkingspartner B&A Civic voert Fase II (de schuldregeling) uit en ze voeren budgetbeheer uit.

Dit alles doen we met vijf gedreven collega’s in een open werksfeer.

Wie je bent

  • Je bent een doortastend persoon, die graag het initiatief neemt;
  • Of je nu met een inwoner, hulpverlening of een schuldeiser contact hebt; steeds weet jij je communicatiestijl aan te passen om het gewenste resultaat te behalen;
  • Je bent analytisch Zowel in je gespreksvoering met de klant als in het onderzoekswerk aan de bureaukant weet je de juiste informatie boven tafel te krijgen;
  • Je bent scherp en creatief van geest. Je weet precies hoe je vanuit een juridisch kader juist werkt. Daarnaast weet je hoe je in individuele gevallen soms kunt afwijken van regels als de situatie daarom vraagt;
  • Je bent een open persoon, die graag in teamverband werkt.

Jouw verantwoordelijkheden
Alle vragen van onze inwoners over financiële hulp en over hulp bij schulden starten bij jou als Consulent Schuldhulpverlening (SHV). De Consulent SHV analyseert de vraag en zoekt de beste oplossing die er is. Dit betekent per definitie dat jij maatwerk biedt.

  • Je zorgt voor een zorgvuldige intake schuldhulpverlening met de klant. Tijdens het intakegesprek onderzoek je de werkelijke vraag en maak je een analyse van de situatie;
  • Vervolgens stel je samen met de klant een Plan van Aanpak op. Hierin maak je o.a. concrete afspraken tussen de inwoner, de schuldeisers en B&A Civic;
  • Je berekent de beslagvrijevoet en het Vrij Te Laten Bedrag (VTLB) voor de klant. Op basis hiervan kijk je voor welke vorm van hulp een klant in aanmerking komt;
  • Je levert input aan voor brieven en beschikkingen aan de administratief ondersteuner;
  • Je bent intern en extern het visitekaartje van de gemeente waar het gaat om schuldhulpverlening. Je treedt op als ambassadeur van de gemeente en schuldhulpverlening;
  • Je hebt aandacht voor de preventie van schulden en geeft uitvoering aan ons beleid voor vroegsignalering;
  • Je werkt makkelijk samen met andere professionals en externe samenwerkingspartners, zoals Stichting Schuldhulpmaatje, Versa en De Voedselbank.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring als Consulent Schuldhulpverlening;
2. Een maximum uurtarief van € 75,- exclusief BTW inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2023 voor 24 uur per week;
4. Goede beheersing Engelse taal en woord en geschrift (benoem dit duidelijk in het cv);
5. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Gunningscriteria (weging)
6. Aantoonbare werkervaring met het Suite Sociaal Domein (15 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het integraal samenwerken met ketenpartners binnen het sociaal domein (benoem tenminste een voorbeeld in cv) (25 punten);
8. Aantoonbare kennis van de Sociale kaart in de regio Gooi- en Vechtstreek (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan) (5 punten);
9. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting sociaal juridische dienstverlening of maatschappelijke dienstverlening (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring als Consulent Schuldhulpverlening (behandelaar Fase I van de schuldhulpverlening) (benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);
a. Tot 1 jaar werkervaring (0 punten);
b. 1 tot 3 jaar werkervaring (10 punten);
c. 3 tot 5 jaar werkervaring (20 punten);
d. Meer dan 5 jaar werkervaring (35 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Betrokken;
  • Gedreven;
  • Doortastend;
  • Vindingrijk;
  • Flexibel;
  • Creatief;
  • Coachen;
  • Analytisch;
  • Inlevingsvermogen.

Beoordelingssystematiek

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat (of kandidaten) die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet(of voldoen) aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

3 maanden, 32 uur, HBO, Noord-Holland, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.