Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-29

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is de taak van Provincie Utrecht de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Wat ga je doen?

Voor ons webteam zoeken we een contentspecialist voor social media en corporate website. Met de collega’s in dit team draag je zorg voor het beheer en de ontwikkeling van het internet en de social mediakanalen. Het intranet is in goede handen bij andere collega’s. Het team verzorgt de coördinatie en (eind)redactie, geeft advies en werkt aan de ontwikkeling van data-analyse, monitoring en webcare.

Jij gaat aan de slag met advies over en het plaatsen  van content voor social media en de website. Je verzorgt de eindredactie van de content en helpt je communicatiecollega’s bij het vergroten van het bereik. Je draagt zorg voor goede vindbaarheid van deze online informatie en weet hoe je de verschillende doelgroepen moet bereiken. Je adviseert collega’s over informatie op de website en ontwikkelt met je collega’s beleid voor het plaatsen van online content.

Voor de collega’s in de organisatie ben je één van onze aanspreekpunten over de inzet van online communicatiemiddelen. Je bent in staat om zelfstandig, op basis van je advies, professionele creatieve online teksten te maken en deze te redigeren en publiceren binnen een Content Management omgeving. Je bent een kei in het bewerken en maken van content, met tekst, foto’s en video’s. Je ondersteunt communicatietrajecten waarvoor onze sociale media en website het ‘vliegwiel’ zijn.

Dit zijn je belangrijkste werkzaamheden:

  • Communicatieadvies en productie van kwalitatieve en creatieve content voor de corporate website en social media-kanalen.
  • Je draagt bij aan het ontwikkelen van social media strategieën per kanaal, inclusief het vertalen van acties voor onze contentkalender en creatieve concepten.
  • Redigeren, verbeteren en publiceren van aangeboden content.
  • Communicatieadvies en verbeteren van content met oog voor het bereik, met behulp van monitoring en analyse, van de verschillende digitale communicatiekanalen van de provincie Utrecht.
  • Bijdragen aan de inzet van onze monitorings- en webcaretool Coosto.

Wie ben jij, als onze nieuwe collega?
Je bent gemotiveerd om bij  Provincie Utrecht aan de slag te gaan en bent nieuwsgierig naar de communicatie over ons werk voor de inwoners van de provincie. Je bent een enthousiaste collega, die ervan houdt om ‘meters te maken’, je bent creatief en je kunt onderscheiden wat écht belangrijk is. Jouw visie en vernieuwende ideeën over onze social media en website zet je dagelijks in bij het verbeteren van onze content. Je levert daarmee een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van social media en de website.

Je bent een teamspeler die actief je collega’s opzoekt, om input vraagt en het belang van jouw werk over kan brengen. Je bent een samenwerker ‘pur sang’. Je hebt een natuurlijke overtuigingskracht die enthousiasme bij collega’s opwekt. Je bent hands-on, flexibel en draait waar nodig mee onder hoge druk, zonder de doelen van onze digitale communicatie uit het oog te verliezen.

Je werkt nauw samen met onze woordvoerders en communicatieadviseurs. Tevens heb je geregeld contact en afstemming met inhoudelijke collega’s, die  van de hoed en de rand weten van bijvoorbeeld wonen, bereikbaarheid, natuur, landbouw, economie, energie en klimaat en daarvoor content willen maken.

 Je legt makkelijk contacten en werkt graag in teamverband. Je bent gewend om doelgroepgericht te schrijven. Je bent en houdt je proactief op de hoogte van relevante ontwikkelingen in je vakgebied. Je bent omgevingssensitief en je hebt ervaring in een bestuurlijk-politieke omgeving. Je bent een natuurlijke verbinder en kunt snel schakelen. Je kunt omgaan met onze beleidsmatige onderwerpen.

  • Je vindt het leuk om samen met collega’s aan concrete doelen te werken en je neemt graag het initiatief.
  • Je bent creatief en hebt een bestuurlijk-politiek antenne.
  • Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
  • Je hebt kennis van de kansen en mogelijkheden van social media-kanalen X, LinkedIn, Instagram en Facebook.
  • Je kunt planmatig werken en focus aanbrengen in je dagelijkse werkzaamheden

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als contentspecialist social media en websites;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het verbeteren van de interactie met doelgroepen op social media;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsorganisatie;
5. Aantoonbare werkervaring met Drupal.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (15 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare in de afgelopen 8 jaar werkervaring als contentspecialist websites en social media (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Coosto (of een andere social media tool zoals OBI4wan of Hootsuite) (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Matomo (of een andere analysetool zoals Piwik of Analytics) (5 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met Sharepoint, MS Office en tools (5 punten);
11. Aantoonbare kennis van Adobe Photoshop, Lightroom (5 punten);
12. Aantoonbare kennis van Windows 11 en een browser als chrome, firefox of edge (5 punten);
13. Uurtarief van maximaal €85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent in staat mensen aan je te binden en samen te werken, je laat mensen in hun waarde en bent flexibel.
  • Je kan als geen ander vanuit een vraag of vraagstuk een gedegen en haalbaar advies maken en toelichten.
  • Je bent omgevingsbewust en hebt een goed ontwikkelde politiek/bestuurlijke antenne.
  • Je weet op een creatieve, innovatieve manier de juiste mensen met elkaar in contact te brengen.
  • Wat je bedenkt, kun je ook (laten) realiseren, zowel in woord als in beeld.
  • Je kunt goed plannen en organiseren

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  deels digitaal/hybride, minimaal 2 vaste dagen op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 2 november 2023, tussen 08:45 en 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 1 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 25 oktober 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 27 oktober 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 30 oktober 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 32 - 36 uur uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.