Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-01

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
Het team Control bestaat uit (strategisch) controllers. Aansturing van het team is belegd bij de manager Control, tevens concerncontroller.

Opdracht
Jij beweegt je dwars door de hele gemeente en werkt in een omgeving waar politiek en actualiteit centraal staan. Als controller in Zeist ga je aan de slag met een breed scala aan vraagstukken op het gebied van control op bijvoorbeeld de organisatie, projecten, IT control en procesbeheersing. Je kijkt daarbij niet alleen naar de financiële component, ook focus jij je op risico’s, doelmatigheid en effectiviteit. We willen grip houden op de kwaliteit van de gehele bedrijfsvoering. Met jouw hulp willen we nóg beter in control komen. Je pakt deze rol zelfstandig op met kennis van en begrip voor de organisatieonderdelen die jouw aandachtsgebied zijn.

Als controller bij gemeente Zeist doe je nog veel meer. Zo zijn er enkele beleidsnota’s die opgesteld en/of geactualiseerd moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan het opstellen van een beleidsnota ‘Revolverend fonds voor het verduurzamen van gemeentelijk en maatschappelijk vastgoed’ en het actualiseren van de ‘Nota garant- en borgstellingen en het risico managementbeleid’

Daarnaast willen we de organisatie meer en meer betrekken bij het versterken van de interne beheersing inclusief controlemaatregelen. Hierin speelt team Control een actieve rol door uitvoering van de Verbijzonderde Interne Controle (VIC) en het ondersteunen van de eerste en tweede lijn bij het beheersen van de processen. Om zo uiteindelijk de controle op de rechtmatigheid zelfstandig door de proceseigenaren uit te laten voeren. Team Control formuleert heldere bruikbare adviezen en mogelijke beheersmaatregelen voor het management.

Dit ben jij
Je maakt onderdeel uit van het team Control, dat een onafhankelijke positie in de organisatie inneemt. Je bent proactief ingesteld, signaleert onvolkomenheden in processen en gaat daarover met de proceseigenaar in gesprek. Je onderzoekt en adviseert over de risico’s en de werking van de beheersmaatregelen in werkprocessen. 

Je bent nieuwsgierig, weet en voelt aan wat er speelt in de organisatie en bent in staat om goed verbinding te maken. Je verdiept je in de wereld van de ander en speelt daar effectief en efficiënt op in. Je weet wanneer je iemand in een proces moet betrekken. Je hebt jouw doel voor ogen en kunt dit helder en kernachtig op een ander overbrengen. Je hebt inzicht in de diverse rollen, belangen en behoeftes, gaat daar zeer integer mee om, maar durft ook kritisch te zijn en je mening te geven. Een stevig advies geven gaat je goed af omdat je analytisch sterk bent, goed kunt argumenteren en in oplossingen denkt. Vanuit je zelfstandige en onafhankelijke positie kom je in beweging voordat het gevraagd wordt. Uiteraard werk je graag en goed samen met iedereen, waarbij jij je contactenkring uitbreidt, onderhoudt en optimaal inzet. Maar je houdt ook rekening met de aanwezige (politieke) gevoeligheden binnen en buiten de organisatie. 

Dit neem je mee

  • een vakgerichte opleiding bedrijfseconomie/accountancy op HBO/WO-niveau; 
  • een stevige adviesachtergrond met een ruime financiële bagage; 
  • uitstekende digitale vaardigheden en kennis van gemeentefinanciën en -processen;
  • kennis van BBV en specifieke fiscale wet- en regelgeving geeft je een streepje voor.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als controller bij een gemeente;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Kandidaat is beschikbaar per uiterlijk 1 november 2023 voor minimaal 32 uur per week.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in het schrijven van beleidsnota’s voor het vakgebied van control. Welke beleidsnota’s dat zijn geweest is te vermelden in het CV (50 punten);
5. Uurtarief maximaal € 100,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (en fee Flextender) (20 punten);
6. Kandidaat is beschikbaar per 15 oktober 2023 voor minimaal 32 uur per week (30 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Analytisch;
– Samenwerken;
– Accuraat;
– Resultaatgericht;
– Plannen en organiseren;
– Communicatief.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen

Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, maar tenminste 50% aanwezigheid op kantoor in Zeist.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 5 oktober 2023 van 9:00 uur tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 oktober 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 27 september 2023. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 28 september 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 2 oktober 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

3 maanden, 32 tot 36 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.