Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Over het team Schuldhulpverlening
We zijn een relatief nieuw team binnen de gemeente Gooise Meren. Een belangrijke taak is het door ontwikkelen van schuldhulpverlening en beter vindbaar te zijn binnen de gemeente Gooise Meren zodat inwoners met financiële vragen ons makkelijker weten te vinden.
Wij voeren Fase I van de schuldhulpverlening uit en onze samenwerkingspartner B&A voert Fase II (de schuldregeling) uit en ze voeren budgetbeheer uit.
Dit alles doen we met vijf gedreven collega’s in een open werksfeer.
Opdracht
Jouw verantwoordelijkheden
Als Budgetcoach maak jij onderdeel uit van ons team Budgetcoaching & Schuldhulpverlening. In deze functie ben jij verantwoordelijk voor het op maat coachen van onze klanten naar een grotere financiële zelfredzaamheid. Dit zijn voornamelijk klanten die door de consulent schuldhulpverlening worden doorverwezen naar jou en ook inburgeraars die nieuw in Nederland zijn.
Daarnaast heb je een rol bij het voorkomen van schulden bij klanten (preventie).
Het team Budgetcoaching en Schuldhulpverlening is nog een vrij nieuw team binnen de gemeente. We werken met een aantal ervaren collega’s maar ook met beginnende collega’s. Een belangrijke taak is daarom ook om één of twee collega’s die nieuw in het vak zijn op te leiden tot budgetcoach.
Een greep uit jouw takenpakket:
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring als budgetcoach;
2. Goede beheersing Engelse taal en woord en geschrift (benoem dit duidelijk in het cv).
3. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Gunningscriteria (weging)
4. Aantoonbare werkervaring met werken in Suite Sociaal Domein (15 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met schuldhulpverlening (schuldregelen fase I en fase II) (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als budgetcoach bij een gemeente (10 punten);
7. Aantoonbare kennis van de sociale kaart van de regio Gooi- en Vechtspreek (benoem dit duidelijk in het cv) (5 punten);
8. De kandidaat is beschikbaar op in ieder geval de vrijdag, overige werkdagen zijn in overleg (10 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per 13 november 2023 voor minimaal 24 uur per week (5 punten)
10. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten);
11. Aantoonbare werkervaring als budgetcoach (35 punten);
a. Tot 1 jaar werkervaring als budgetcoach (0 punten);
b. 1 tot 3 jaar werkervaring als budgetcoach (10 punten);
c. 3 tot 5 jaar werkervaring als budgetcoach (20 punten);
d. Meer dan 5 jaar werkervaring als budgetcoach (35 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat (of kandidaten) die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet(of voldoen) aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.