Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 6 maanden geleden
2023-11-05

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De functie van Financieel adviseur valt binnen de afdeling Bedrijfsvoering (BDV). BDV zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.

Je komt te werken in het team Financiën. Je werkt direct samen met 4 collega’s financieel beleidsadviseurs.

Opdracht
Je bent de financieel adviseur van één of meerdere afdelingen en je ondersteunt die afdeling op alle mogelijke manieren op financieel-economisch gebied. Je werkt nauw samen met de beheerconsulent en je naaste collega’s.
Als professional lever je een belangrijke bijdrage aan de financiële gezondheid van de gemeente Pijnacker. Je buigt je over financiële vraagstukken en adviseert gevraagd en ongevraagd over hoe het beter of efficiënter kan.
Daarnaast lever je een bijdrage aan de producten voor de planning- en controlecyclus. Je adviseert en begeleidt het management op het gebied van financieel gerichte vraagstukken en bij de budget- en rapportagecyclus. Je bent daarmee als teamspeler de verbinding tussen beleid en geld.
Je begrijpt dat maatschappelijke ontwikkelingen vragen om bestuurlijke acties. Denk aan een nieuw investeringsplan voor de openbare ruimte of een andere aanpak voor jeugdzorg. Elke actie kost geld en vraagt om oplossingen binnen de bestaande budgetten.
De gemeente is financieel goed in control en dat inzicht willen wij uiteraard behouden. Financiën is een belangrijke schakel in onze organisatie en dat wordt ook zo gezien.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie of financiën;
2. Aantoonbare werkervaring met BBV ;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie;
4. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
5. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. .

Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en bijdragen aan de P&C cyclus(benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Key2finance, benoem waar dit is opgedaan(10 punten);
10. Uiterlijk per 1 december beschikbaar voor 32 tot 36 uur (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties:
• Je bent analytisch sterk;
• Je brengt structuur en bent resultaatgericht;
• Je bent communicatief sterk: je bent duidelijk en overtuigend;
• Je bent een teamspeler;
• Je bent assertief en klantgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

32 tot 36 uur uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.