Job Location
Overijssel
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-11

Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Opdracht
Jij bent de rechterhand van de eenheidsmanager in alle controleprocessen en trekt samen op met onze  financieel adviseur Sociaal Domein. Jij gaat in deze rol alle ontwikkelingen op het vakgebied volgen en verdiepen.

Met jouw kennis, kunde en ervaring adviseer jij gevraagd en ongevraagd de specialisten van de eenheden. Jij bent het financiële geweten van de organisatie, bewaakt de realisatie, inzicht in geld, middelen en mensen. De vragen vanuit de organisatie weet jij goed en helder te beantwoorden en te onderbouwen. In deze rol is er periodiek overleg met jouw directe collega’s, de verbijzonderde interne controle (VIC-pool) en de Concerncontroller en waar nodig schuif je aan bij andere overleggen in de organisatie.

Verder ben jij verantwoordelijk voor:

  • De ondersteuning van de eenheid bij alle financiële handelingen, jij bent de vraagbaak voor hoe zaken zijn afgesproken en praktisch werken
  • De bewaking van de planning en kwaliteit van de P&C cyclus en daarmee zorgen dat de eenheden tijdig aansluiten op de centrale planning
  • Het leveren van onderbouwingen voor afwijkingen en toelichtingen voor de P&C producten
  • Inkooptrajecten, toetsen of de opdracht en de te hanteren financiële kaders goed worden toegepast. Ook geef jij direct advies op de basis grenzen van aanbestedingsgrenzen
  • Goed vastleggen van besluiten (duidelijk maar ook toegankelijk voor de organisatie)
  • Signaleren dat processen onvoldoende lopen en dat de verbeteringen in de procesbeschrijvingen opgepakt moeten worden
  • Meedenken en advies geven over voorstellen en projecten om te komen tot volledige, resultaatgerichte en financieel sluitende voorstellen (inclusief het maken van de bijbehorende begrotingswijziging)
  • Het bewaken van de acties die nodig zijn voor de interne beheersing en het risicomanagement
  • Het escaleren bij zaken die buiten de geldende kaders lopen
  • Opstellen van kwartaalrapportages

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Controller Sociaal Domein.

Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau op het gebied van bedrijfseconomie of accountancy (40 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Controller Sociaal Domein binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Overijssel, Regio, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.