Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 8 maanden geleden
2023-09-24

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Team
De functie is bij het cluster Bouw- en woningtoezicht binnen het team veiligheid en handhaving, onderdeel van de afdeling Wijkbeheer. Het team veiligheid en handhaving, bestaande uit 7 clusters is verantwoordelijk voor o.a. milieu, vergunningverlening, toezicht en handhaving van de fysieke leefomgeving en belast met diverse veiligheidstaken (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing, ondermijning). Het team bestaat uit ca 40 medewerkers.

Opdracht
Je houdt toezicht op bestaande/nieuwbouw (vergunningsvoorwaarden, controle op illegale bouw/ strijdig gebruik). Hierbij werk je nauw samen met de collega’s zoals handhavingsjuristen, toezichthouders, vergunningverleners WABO en R.O. juristen. 

Behalve toezicht en controle buiten, zijn in het kader van handhavingstrajecten dossieronderzoek een belangrijk onderdeel van de functie. Je rapporteert je bevindingen aan de handhavingsjuristen. Hiervoor is het belangrijk dat je nauwkeurig en volledig je bevindingen schriftelijk vastlegt. Je bent goed in staat om zaken op de bouwplaats ter plekke op te lossen en in goede banen te leiden, maar weet ook door te pakken, zodra zaken erom vragen. Goede communicatieve vaardigheden zijn essentieel voor het vervullen van de functie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder of handhaver bouw;

Gunningscriteria (weging)
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van bouwkunde (15 punten);
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als toezichthouder of handhaver bouw bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met projecten op het gebied van toezicht nieuwbouw/bestaande bouw/handhaving strijdig gebruik, benoem al deze punten in het cv (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van vooraanschrijvingen en constateringsrapporten (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van dossieronderzoek naar aanleiding van klachten en verzoeken tot handhaving (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
– Plannen en Organiseren;
– Klantgericht;
– Resultaatgericht;
– Goed kunnen samenwerken;
– Schriftelijke vaardigheid;
– Vakgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

3 maanden, 32 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.