Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-25

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
De gemeente Baarn zoekt een interim Informatiemanager! Vanuit jouw expertise werk je strategisch niveau aan vraagstukken op het snijvlak van IT, informatie en organisatie. Vanuit een stevige expertise op het gebied van informatiemanagement bekijk je deze vraagstukken integraal. Je bent de verbindende factor vanuit informatiemanagement naar (de teams uit) het primair proces en werkt samen met de andere disciplines van bedrijfsvoering. Daarnaast ben je de schakel tussen  onze organisatie en de regionale ICT-dienst Utrecht (RID).

Taken waar jij je in deze opdracht mee bezig houdt zijn:

  • Je actualiseert en herijkt het projectenportfolio voor de uitvoering van het informatiebeleid, in overleg met de relevante stakeholders;
  • Je adviseert de organisatie en het bestuur over de (inrichting en ontwikkeling van) de informatievoorziening;
  • Je neemt deel aan het I-advies overleg van de Regionale ICT-dienst Utrecht (RID);
  • Je zit het Information Change Advisory Board (ICAB) voor, dat initiatieven op het gebied van informatievoorziening beoordeelt en de informatiearchitectuur bewaakt;
  • Je zet jouw kennis in bij lopende projecten op het gebied van informatiemanagement. Denk aan projecten omtrent de informatiehuishouding, de borging van MS365 binnen de organisatie, datamigratie en de aanbesteding van de applicaties voor basisregistraties en ons nieuwe financiële systeem.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Informatiemanager/ Informatie adviseur;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met strategische advisering op het gebied van informatiemanagement;
3. Aantoonbare werkervaring met de vertaling van beleid naar de concrete inrichting van het informatielandschap (benoem hier een concreet voorbeeld van in het cv);
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Informatiemanager/ Informatie adviseur bij een gemeente.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met procesmanagement op het gebied van IT en Informatiemanagement bij een gemeente (30 punten);
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van Informatiemanagement (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Informatiemanager/ Informatie adviseur bij een gemeente (40 punten).

 Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Als onze interim informatiemanager ben je een bruggenbouwer die vanuit expertise adviseert. Je bent resultaatgericht en in staat om snel zelfstandig je rol te pakken. Je bent een echte ambassadeur en weet de inhoud van jouw vakgebied te koppelen aan het belang voor de organisatie en de inwoner. In jouw advisering weet je aan te sluiten bij de belevingswereld van je gesprekspartner. Daarnaast ben je kwaliteitsgericht en weet je vanuit strategie de vertaalslag te maken naar de inrichting die daarbij hoort.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg te bepalen

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 31 oktober tussen 9:00 en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 oktober 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 oktober 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 25 oktober 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 26 oktober, 2023 12:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 tot 28 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, tot 31 december 2023, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.