Job Location
Noord-Holland
Posted Date Geplaatst 8 maanden geleden
2023-09-17

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Situatie
De gemeente Wijdemeren is in beweging. Onlangs heeft de raad het voorgenomen besluit genomen om bestuurlijk te gaan herindelen met één of meerdere andere gemeente(n). Er is deze zomer een compleet nieuw MT aangetreden dat de opdracht heeft om een Financieel Herstelplan uit te voeren en een Organisatieplan te maken waarmee de organisatie de komende 2 a 3 jaar haar gemeentelijke dienstverlening op peil kan brengen / houden. Eén van de zaken die hierin meegenomen wordt is vaststellen van een effectieve teamindeling. Aan het eind van 2023 zal de werving van de teammanagers starten; tot die tijd worden vacatures voor teammanagers op interim basis ingevuld.

We zoeken daarom een ervaren interim-teammanager ICT die van een uitdaging houdt en het team mee kan nemen in de veranderingen, maar ook in staat is om keuzes te maken voor de korte en langere termijn. Op het gebied van ICT zijn grote achterstanden opgetreden er ligt een plan van aanpak om die in te halen. De interim-teammanager zal dit plan van aanpak verder uitrollen. We verwachten van de kandidaat dat deze ook inhoudelijk op strategische niveau kan adviseren binnen het brede werkveld van Bedrijfsvoering.

Het team ICT bestaat uit ca. 18 medewerkers die je rechtstreeks aanstuurt. De functies die in het team voorkomen zijn o.a. systeem- en netwerkbeheer, servicedesk, applicatiebeheer en post en archief.  
Het team valt binnen de afdeling Bedrijfsvoering, waar ook Financiën, Facilitaire zaken, Juridische Zaken, HR, Communicatie & Secretariaat onder vallen. 

Opdracht
Je neemt het team mee in de veranderingen binnen het team zelf en binnen de organisatie als geheel.
Je rolt het Plan van Aanpak ICT uit.
Je zorgt ervoor dat je medewerkers taakverantwoordelijk en in ontwikkeling zijn. Daarbij zorg je voor de juiste randvoorwaarden en faciliteer en stimuleer je jouw medewerkers.
Je bent als integraal manager verantwoordelijk voor de P-taken, de P&C-cyclus van het team en je houdt overzicht over de financiën en de processen.
Je zoekt continue naar mogelijkheden om kwaliteit, doelmatigheid en samenwerking te verbeteren.
Je bent in staat zelf de benodigde beleidsstukken op te stellen alsmede de bestuurlijke stukken. Je zorgt voor een goede afhandeling van de bestuurlijke processen.
Je zorgt dat de (project)doelstellingen van het team worden gerealiseerd en afspraken worden nagekomen.
Je kunt ook beleidsonderwerpen van een strategisch advies aan bestuurders / afdelingsmanager voorzien.

Hoe doe je dat?
Voor je medewerkers ben je een coach, die inspireert vanuit een aansprekende teamvisie en deze vertaalt in concrete en heldere stappen. De medewerkers ondersteun je door focus aan te brengen, een spiegel voor te houden als dat nodig is en door vertrouwen te geven.

 Je hebt zicht op wat er moet gebeuren op team- en individueel niveau, brengt scherpte als het gaat om het leveren van resultaten en helpt bij het bieden van kracht en tegenkracht op de momenten dat het spannend wordt. Je staat en gaat voor ambitieuze teamdoelstellingen en zorgt voor optimale samenwerking binnen en buiten de teams door te verbinden. Waar nodig werk je mee aan inhoudelijke vraagstukken.

De positieve hands-on en no-nonsense mentaliteit die om jou heen hangt stimuleert de benodigde professionele en persoonlijke ontwikkeling van je mensen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal €140,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als teammanager ICT binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van het maken van besluiten m.b.t. het uitbesteden van werk of dit zelf uit te voeren (benoem dit duidelijk in het CV);
4. Afgeronde opleiding op minimaal WO niveau;
5. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2023.

Gunningscriteria (weging)
6. Aantoonbare werkervaring met veranderopgaves binnen gemeentelijke ICT (40 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als integraal manager/ teammanager in het vakgebied ICT binnen de overheid in de afgelopen 8 jaar (50 punten);
8. Afgeronde opleiding op minimaal WO niveau op het gebied van ICT (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

                    Je bent proactief, analytisch en weet met creatieve oplossingen te komen als het op werkverdeling/taakstellingen aankomt;

                    Je denkt graag mee in de strategische besluitvorming.

                    Je hebt een visie op ICT binnen een gemeente;

                    Bij alles wat je doet heb je een scherp oog voor de organisatie in zijn geheel;

                    Je kunt gemakkelijk en helder communiceren, zowel mondeling als op papier en je pakt zaken zelfstandig op;

                    Je hebt een flexibele opstelling waarbij je denkt in oplossingen en kansen en bereid bent verder te kijken dan het eigen werkterrein.

                    Samenwerken vind je heel belangrijk, je kunt schakelen tussen verschillende niveaus en beschikt over bestuurlijke sensitiviteit;

                    Voor informatie kijk je verder dan je eigen gemeentegrens.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

·         Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;

·         Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Minimaal 2 dagen op kantoor in Wijdemeren aanwezig.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 21 september 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 september 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

·         De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

·         Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

·         Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

·         We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 13 september 2023. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 15 september 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 18 september 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 32 uur, HBO, Noord-Holland, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.