Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 6 maanden geleden
2023-11-05

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door.  De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.
De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  
Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Opdracht
Het team Vergunningen, Archeologie en Monumentenzorg bestaat uit drie onderdelen:

  1. Wabo-vergunningen
  2. Vergunningen APV en Bijzondere wetten
  3. Archeologie en Monumentenzorg

Op dit moment wordt – mede met het oog op de Omgevingswet en Wet kwaliteitsborging voor het bouwen de teamformatie uitgewerkt. Met het oog hierop wordt ingezet op inhuur, waarbij de functie van een jurist op het gebied van de Omgevingswet en APV & Bijzondere Wetten een nieuwe functie wordt.

In het kader van het goed neerzetten van het team en het oppakken van de diverse opgaven die voortvloeien uit de gemeentelijke ambities, zijn wij op zoek naar een zeer ervaren jurist op het gebied van het Omgevingsrecht (nu nog Wabo) en de APV & Bijzondere Wetten.

De functie van jurist kenmerkt zich door de diversiteit aan werkzaamheden.

  1. Adviseur binnen het eigen team Vergunningen, Archeologie en Monumentenzorg (1ste-lijnsadvisering);
  2. Tegenlezer van de uitgaande besluiten, waarbij de nadruk ligt op leesbaarheid, juridische kwaliteit en consistentie;
  3. Samen met de teammanager en de secretaris van de Intake- en Omgevingstafel ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van de stukken en het goed inrichten van processen;
  4. Je neemt deel aan diverse overlegstructuren;
  5. Je bent samen met de inhoudelijk behandelaars verantwoordelijk voor de afhandeling van bezwaar;
  6. Je bent vanuit de juridische inhoud coach van de (startende) collega’s binnen het team;
  7. Je leest mee met nieuw beleid, waarbij de nadruk ligt op de uitvoerbaarheid voor het team.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op juridisch gebied;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur op het gebied van Wabo, APV & Bijzondere Wetten;
3.  Bring your own device’ is tot eind november van toepassing. Vanaf eind november werk je met een laptop en telefoon van de gemeente.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender
4. Minimaal 4 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar in de vertegenwoordiging in bezwaar & beroepsprocedures (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in 1ste lijnsadvisering binnen eigen team (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur WABO (20 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur APV & Bijzondere Wetten (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

  • Nauwkeurig;
  • Verantwoordelijk;
  • Analytische vermogen;
  • Klant-, kwaliteits- én omgevingsgericht.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie zal worden ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

1x 36 uur of 2x 18 tot 24 uur uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.