Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 11 maanden geleden
2023-06-19

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Het cluster OV Assets is op dit moment in ontwikkeling. Wij zoeken voor de functie van kwartiermaker OV Assets een inhoudelijk ervaren beleidsmedewerker en manager die een bijdrage levert aan de organisatie en inrichting van dit cluster vanuit overzicht en verbinding. Je weet toegevoegde waarde te benoemen en te vertalen naar resultaat vanuit een complex speelveld met verschillende spelers en verschillende belangen. Je stuurt op de voortgang van de projecten en bent in staat daarbij op het juiste moment die keuzes en afwegingen te maken die nodig zijn voor een zorgvuldige belangenafweging zonder uit de tijd te gaan lopen. Tevens ben je in een dynamische en bestuurlijke omgeving in staat conflicterende belangen, opvattingen en inzichten te overbruggen.

De kwartiermaker OV Assets draagt de volgende verantwoordelijkheden:

  1. het zorgdragen voor de uitvoering en continu ontwikkeling van het cluster OV Assets/uitvoeringsprojecten.
  2. het opzetten/uitbouwen en aansturen van het cluster en het bewaken van de uitvoering van de activiteiten binnen dit cluster.
  3. het fungeren als aanspreekpunt voor externe partners en stakeholders

Concreet ga je binnen dit team o.a. starten met de organisatie van het cluster OV Assets. Hierin pak jij de regierol en indien nodig pak jij hier de rol van meewerkend Voorman/Vrouw. Vanuit de ambtelijke sturingslijn leg je verantwoording af aan de Ambtelijk opdrachtgever OV en Knooppunten.

Gevraagde kennis en ervaring

Van de kwartiermaker OV Assets wordt de volgende kennis en ervaring verwacht:

  • Minimaal acht jaar aantoonbare kennis van/ervaring met OV / OV Assets in de hele keten van strategieontwikkeling en realisatie tot en met beheer en onderhoud en exploitatie.
  • Goed bekend met (de werking van) verschillende overheidslagen (Rijk, provincie, regio en gemeenten).
  • Ruime ervaring met het ontwikkelen en aansturen van teams en organisatieonderdelen.
  • Je hebt ervaring in het regisseren van processtappen, het divergeren en convergeren. In co creatie gezamenlijk toewerken naar het gevraagde eindproduct is jou niet vreemd.
  • Je hebt goed ontwikkelde adviesvaardigheden, vooral gericht op de (onafhankelijke) advisering in een overheidsomgeving;

Gewenste competenties

Van de programmamanager worden de volgende competenties verwacht:

  • Verbindend: in staat partners en stakeholders en individuen daarbinnen te verbinden aan het gezamenlijke programma.
  • Samenwerkingsgericht: in staat om samen te werken en om relevante stakeholders te betrekken waar nodig.
  • Pragmatisch en resultaatgericht: geeft proactief en met een hands-on mentaliteit (soms ook als meewerkend voorman) invulling aan zijn/haar verantwoordelijkheden en taken. Een initiatiefnemer en doorpakker die ook weet wanneer extra aandacht voor proces en draagvlak nodig is, zodat gedragen resultaten zo efficiënt en effectief mogelijk bereikt worden.
  • Flexibel in denken en doen: in staat om te schakelen tussen strategische vraagstukken op de lange termijn en praktische vraagstukken die vandaag en morgen aan de orde zijn.
  • Organisatiesensitief: kan goed acteren in samenwerking met en tussen de provinciale en gemeentelijke organisatie en de bestaande samenwerkingsverbanden regionaal, met het Rijk en de marktpartijen.

Knock-out criteria
1. Uurtarief maximaal 115,- exclusief BTW /inclusief reiskosten woon-werkverkeer;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker op het gebied van mobiliteits-en infrastructurele vraagstukken binnen OV / OV-Assets); (40 punten);
3. Aantoonbare ervaring in politiek-bestuurlijke processen en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits binnen verschillende overheidslagen (Rijk, provincie, regio en gemeenten) (25 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in het schakelen tussen strategische vraagstukken op de lange termijn en praktische vraagstukken die vandaag en morgen spelen op het gebied van OV Assets (noem hiervan een duidelijk voorbeeld); (25 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering en uitvoering van emissie vrij vervoer (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 26 juni 2023 tussen 09:00 en 12:00 uur De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 23 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 14 juni 2023 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 15 juni 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt dinsdag 20 juni 2023 , 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Publicatie:

Betreffende termijnbepaling uitzetten opdracht/Doorlooptijd opdracht
Uitvragen worden in principe met een reactietermijn van 10 kalenderdagen uitgezet. Bij specialistische functies, oftewel non-generieke functies, die onder normale marktomstandigheden worden uitgezet, zal er dientengevolge gekozen worden voor een reactietermijn van 10 kalenderdagen. Bij generieke functies of een non-generieke functies die onder afwijkende marktomstandigheden worden uitgezet of waarvan de opdrachtwaarde onder de Europese aanbestedingsdrempel blijft, kan er gekozen worden voor een kortere reactietermijn.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 tot 36 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, t/m juli 2024, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.